قانون جامع حمایت از معلولان اجرا نمی شود
تاریخ : 31 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان گفت: قانون اشتغال 3 درصدی برای معلولان تا کنون اجرا نشده است.

به گزارش خانه ملت، فاطمه آلیا در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 31 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، در توضیح سوال خود از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی،‌ ضمن تشکر از کلیه خدمات مددکاران و کارکنان سازمان بهزیستی در همه استان ها توضیح داد: سوال مطروحه، در خصوص مواردی است که مسئولان برای کمک به معلولان باید انجام می دادند ولی کوتاهی کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال 83 تصویب شده و در برنامه چشم انداز و قوانین دیگر کشور به موضوع معلولان توجه شده است اما خدمات حمایتی نیاز به مدیریت جهادی دارد و متأسفانه کارها در سازمان بهزیستی خوابیده است.

وی تأکید کرد: صحبت در مورد قانون 16 ماده ای حمایت از حقوق معلولان در این فرصت اندک مجلس امکان پذیر نیست اما باید تأکید کرد که نظارت و بازرسی ها به درستی انجام نشده و همه فرمایشات وزیر کار در خصوص حمایت از معلولان تئوری می باشد بنابراین باید به وزیر کار گفت که چرا بخش های حمایتی را به شما سپردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اقدامات رئیس جمهور در خصوص حمایت از معلولان تصریح کرد: رئیس جمهور در زمان انتخابات در مانورهای  انتخاباتی خود اعلام کرد که از معلولان حمایت می کند اما پس از روی کار آمدن ایشان یک معلول منتقد از روزنامه سپید کنار گذاشته شد و وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی در این خصوص ساکت بودند.

آلیا با اشاره به ماده 7 قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: این ماده به موضوع اشتغال برای معلولان اشاره می کند و در حال حاضر زمان انجام کارهای نرم افزاری بوده و نباید گفت که معلولان به دلیل نداشتن یک عضو از بدن قادر به انجام کاری نیستند و دولت موظف است شرایط را برای اشتغال معلولان فراهم کند که متأسفانه اشتغال 3 درصد برای این قشر از جامعه تا کنون انجام نشده است.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس افزود:‌ در قانون به این نکته اشاره شده که حداقل 60 درصد پست های سازمانی باید بدون آزمون در اختیار معلولان باشد اما آیا وزارتخانه ها در استخدام معلولان آزمون برگزار می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:‌ متأسفانه نظارتی از سوی سازمان بهزیستی و وزارت کار در شرایط معلولان نیست و همه مواردی که گفته شده تنها در حد حرف است و حتی حق ایاب و ذهاب معلولان نیز به درستی داده نمی شود بنابراین باز هم باید تأکید کرد که قانون جامع حمایت از معلولان انجام نشده است.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :