قانون اساسی درباره حریم زندگی شخصی مردم شفاف است
تاریخ : 20 اسفند 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حمایت از حریم خصوصی مردم، اظهار داشت: در این زمینه تاکیدات قانونی و دینی فراوانی وجود دارد که مصادیق نقض حریم خصوصی افشاگری، ایراد اتهام و افترا می‌باشد که برای همه این مصادیق عناوین مجرمانه‌ای دیده شده است مخصوصا در مواقعی که وارد حوزه احوالات شخصیه شامل فردی، خانوادگی و زندگی خصوصی می‌شود.
نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ممکن است فردی مشکلاتی در حوزه فردی کاری یا خانوادگی خود داشته باشد که این‌ها هیچ اثرگذاری در روند شغلی و‌ کاری فرد ندارد و برای سایر تخلفات افراد نیز مراجع رسیدگی کننده کافی وجود دارند.
سخنگوی فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه حریم خصوصی و روابط فردی پیرامون تجسس، دخالت، استراق سمع قید ممنوعیت و اطلاق کلی در نظر گرفته شده که برخی از این ممنوعیت‌ها در قانون اساسی نیز ذکر شده است.
قاضی‌زاده هاشمی متذکر شد: با وجود چنین قوانین محکم و آیات قرآنی هیچ‌کس نمی‌تواند در حوزه شخصی افراد ورود پیدا کند، به همین دلیل گفته می‌شود که حرمت آبروی مومن از حرمت کعبه هم بالاتر است، ما به هر قصدی نباید آبروی افراد را با گمانه‌زنی و تجسس‌های ناروا به بازی بگیریم.
وی افزود: قانون اساسی و سایر قوانین تامین کننده آزادی‌های فردی است و اجازه ورود به حریم خصوصی افراد را نمی‌دهد، مگر برای کشف جرم و ‌پیدا کردن ادله جرم چنین اجازه‌ای با رعایت شرایط قانونی داده شود.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :