فعالیت صندوق آینده ساز مغایر با قانون است
تاریخ : 4 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر مغایرت فعالیت صندوق آینده ساز با قانون، گفت: از آنجایی که شکل گیری صندوق بیمه و بازنشستگی آینده ساز غیرقانونی بوده است باید با سازمان تامین اجتماعی ادغام شود.

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی با حضور نماینده کارگران عضو صندوق آینده ساز، کانون بازنشستگی، مسئولان صندوق آینده ساز و نماینده تامین اجتماعی برای بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت وبازنشستگی آینده ساز، گفت: شکل‌گیری صندوق بیمه و بازنشستگی آینده ساز غیرقانونی بوده است، این در حالی است که هیات وزیران و یا مجلس شورای اسلامی می بایست این صندوق را تایید قانونی می کردند اما صندوق آینده ساز هیچ کدام از این مصوبات را نداشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه صندوق آینده ساز از ابتدا به صورت غیرقانونی فعالیت داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه 40 سال از عمر فعالیت این صندوق گذشته دولت هیچ گاه با آن مقابله نکرده است و از آنجایی که در گذشته صندوق جوانی بوده است دیده نشده است.

وی افزود: در این مدت وعده هایی به اعضای صندوق آینده ساز از سوی مسئولان مربوطه داده شده بود، اعضا هم در زمان بازنشستگی با توجه به ماده 10 قانون نوسازی و صنایع، درخواست اعمال این قانون را کردند اما سرباز زدن صندوق از اجرای درخواست اعضا سبب شد تا آنها متوجه وجود مشکلات صندوق شوند.

سعیدی با اشاره به اینکه از سال ها پیش گزارش ها و درخواست‌هایی از سوی اعضای صندوق آینده ساز به مجلس ارائه شده بود، گفت: پس از بررسی نمایندگان مجلس مشخص شد، درخواست اعضا و کارگران قانونی است در حالی که تصمیمات صندوق مغایر با قانون است، لذا از یک سال پیش به صورت جدی به بررسی موضوع ورود پیدا کرد.

وی افزود: متاسفانه در سال گذشته با درخواست اعمال ماده 236 قانون متوجه خلاء قانونی در این زمینه شدیم، لذا هم زمان ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس هم اعمال شد، اما مسئولان صندوق آینده ساز به دلیل تبعیض در پرداخت‌های صندوق راضی به ادغام آن با تامین اجتماعی نشدند، چراکه مسئولان صندوق حاضر نیستند از حقوق های کلان و بالای 15 میلیون خود صرف نظر کنند و حقوق 6 میلیون تومانی تامین اجتماعی را دریافت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه مدیران صندوق آینده ساز نیز حقوق های کلان می گیرند، گفت: مخالفت مسئولان صندوق با ادغام این صندوق و تامین اجتماعی طبیعی است، اما به دلیل تخلفات صورت گرفته پیشنهاد مصوب در کارگروه مرتبط در کمیسیون اجتماعی بررسی و در صورت تصویب به صحن ارسال می‌شود.

علیرضا محجوب دیگر عضو کمیسیون اجتماعی در این کارگروه با ارائه پیشنهادی از مسئولان صندوق درخواست کرد تا اجازه دهند تا افرای که می خواهند، بیمه شان به تامین اجتماعی منتقل شود و برای مابقی نیز تدبیری بیندیشند.

محجوب تاکید کرد: آینده صندوق 16 هزار نفری آینده ساز همانند صندوق بیمه و بازنشستگی فولاد خواهد بود، از این رو تقاضا داریم تا مسئولان صندوق آینده ساز به توصیه های قانونی توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس اجازه تصویب صندوق بیمه ای جدید را ندارد، گفت: صندوق بیمه و بازنشستگی آینده ساز باید با تامین اجتماعی ادغام شود، لذا از آن جایی هم که صندوق‌های بیمه خصوصی در قانون و آیین‌نامه مجلس تعریف نشده است، امکان فعالیت صندوق بیمه و بازنشستگی آینده ساز به شکل خصوصی نیز وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ روز گذشته (سه‌شنبه 3 شهریور) برای بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت وبازنشستگی آینده ساز، کارگروهی با حضور نماینده کارگران عضو صندوق آینده ساز، کانون بازنشستگی، مسئولان صندوق آینده ساز و نماینده تامین اجتماعی با حضور علیرضا محجوب و محمداسماعیل سعیدی در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :