عربستان از حزب عدالت و توسعه ترکيه در انتخابات پارلماني حمايت مالی مي کند
تاریخ : 3 آبان 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
عربستان از حزب عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات پارلمانی آتی پشتیبانی مالی خواهد کرد.

پایگاه اینترنتی دبکا فایل نوشت: مسئولان عالی رتبه عربستان متعهد شده اند از حزب رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در انتخابات پارلمانی آتی که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود حمایت مالی کنند.

از سال 2011 و از آغاز سرپیچی القاعده و دیگر گروه های تکفیری وابسته به آن و حمایت ترکیه از این گروه های تروریستی افراطی، هیمنه حزب عدالت و توسعه در عرصه سیاسی ترکیه رو به زوال گذاشته است و ترکیه خود را به سوی لبه پرتگاه نبرد خونین با گروه مسلح جدایی طلب حزب کارگران کردستان سوق داده است.

بر اساس گفته منابع آگاه سایت دیبکا، عادل سراج الدین مرداد سفیر عربستان در آنکارا نشستی با احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه داشته و به وی وعده داده است که عربستان کمک هفده میلیارد دلاری به ستاد انتخاباتی اردوغان خواهد کرد و از سیاست های اردوغان در سرکوب دستگاه قضایی ترکیه حمایت می کند.

فواز جرجیس استاد سیاست های خاورمیانه و روابط بین الملل در دانشگاه لندن معتقد است مسئولان سعودی می خواهند در کوتاه مدت با رجب طیب اردوغان ائتلافی تشکیل دهند تا معادله قدرت در سوریه بویژه پس از مداخله نظامی روسیه در این کشور، تغییر نکند.

گفتنی است بشار اسد رئیس جمهور سوریه در برهه اخیر با حمایت روسیه توانسته است پیروزی های بیشتری در برابر گروه هایی که شورشیان میانه رو نامیده می شوند کسب کند.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از آنکه حزبش در پارلمان اکثریت را از دست داد و در اقناع احزاب مخالف برای تشکیل دولت ائتلافی شکست هولناکی خورد خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بر اساس نظرسنجی های اخیر، محبوبیت مردمی حزب عدالت و توسعه که دارای ریشه های اسلامی است به 17.4 درصد رسیده است که این میزان طی سال گذشته کمترین میزان محبوبیت بوده است که به علت افزایش شدید تورم و افزایش حملات تروریستی رقم خورده است.

خونین ترین حملات که ترکیه شاهد آن بوده است وقوع انفجار در ایستگاه قطار آنکارا در هفته گذشته(هجدهم مهرماه) بود که به کشته و زخمی شدن ده ها تن منجرشد.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :