عربستان: پرونده تعرض به دو نوجوان ایرانی به دادستانی ارجاع شده است
تاریخ : 26 فروردین 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سخنگوی امنیتی وزارت کشور» عربستان سعودی از آغاز تحقیقات درباره پرونده تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و ارجاع پرونده به دادستانی کل خبر داد.

طبق گزارش روزنامه سعودی «الحیات»، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان -که نامش اعلام نشد- ادعا کرد که «طرف‌های ذیربط در فرودگاه (بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده) در تاریخ 8 جمادی‌الثانی 1436 (9 فروردین ماه) از تعرض جنسی به دو نوجوان ایرانی خبر دادند، سپس موضوع و متهمان به هیئت تحقیق و دادستانی کل ارجاع شدند تا از آنان تحقیق و اقدامات آیین‌نامه‌ای لازم تکمیل شود».

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان همچنین گفت که سفیر ایران در عربستان در جریان امور جاری قرار داده شده و تأکید کرد که «قانون عربستان سعودی که بر اساس قرآن و سنت (پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله) است ضامن اجرای اشد مجازات علیه هر کسی است که به ارتکاب چنین جنایاتی محکوم شود که همه اقشار جامعه مسلمان عربستان آن را محکوم می‌کند».
اوایل سال جدید (فرودین 94) برخی رسانه‌ها از اقدام منافی عفت دو مامور فرودگاه جده عربستان علیه دو نوجوان ایرانی خبر دادند که پس از پیگیری موضوع، دولت ایران پروازهای سفر عمره از ایران به عربستان را کاملا به حال تعلیق درآورد تا مجرمان پرونده به اشد مجازات برسند و عربستان از این اقدام عذرخواهی کند.
انتهای پیام/ص


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :