عدم ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت
تاریخ : 6 بهمن 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش میزان، اصغرسلیمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره وضعیت لایحه جامع انتخابات که قرار بود از سوی دولت ارائه شود، اظهار کرد: قوه‌مجریه طی فرآیند قانونی قرار بود که طی 45 روز لایحه جامع انتخابات را به کمیسیون شوراها ارائه دهد ولی هنوز اقدامی را در این باره صورت نداده است.
وی افزود: امیدواریم بعد ازتعطیلات مجلس دولت به دلیل پایان موعد قانونی این لایحه را در وقت مقرر به مجلس ارائه دهد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون متبوعش روز یکشنبه جلسه‌ای را به منظور بررسی لایحه جامع انتخابات برگزار خواهد کرد تاکید کرد: امیدوار هستیم دولت تا روز یکشنبه این لایحه را به کمیسیون ارائه دهد و ما بررسی‌های اولیه را آغاز و سپس لایحه را برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس ارائه دهیم.
سلیمی اظهارکرد: در لایحه جامع انتخابات به همه موارد از جمله نحوه تبلیغات نامزدها، شفافیت بحث‌های مالی و همچنین مباحث کلی انتخابات اشاره شده است.
وی با اشاره به تصویب سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون شک تصویب لایحه جامع انتخابات دراین راستا نیز می‌تواند در بهبود برگزاری شرایط انتخابات در کشورمان تأثیر به سزایی را بگذارد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تأکیدکرد: در شرایط فعلی با توجه به دیرکرد دولت در ارائه لایحه جامع انتخابات در موعد مقرر بعید است که بتوان این لایحه را در انتخابات سال 96 به صورت قانون به اجرا درآورد.
سلیمی تصریح کرد: بررسی لایحه جامع انتخابات نیازمند زمان و دقت بسیاری است از این رو این لایحه پس از بررسی در کمیسیون شوراها در مجلس نیز باید از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد لذا امکان اعمال این لایحه به صورت قانون در انتخابات آتی منتفی است.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :