عدالت در پرداختی حقوق افراد رعایت شود
تاریخ : 15 اردیبهشت 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش یک کار ثانویه و در راستای کیفیت بخشی است و باید ابتدا عدالت در پرداخت ها در کشور اعمال شود.

حمیدرضا مشهدی عباسی روز سه شنبه در جشن بزرگداشت مقام معلم در مجتمع فرهنگی- رفاهی فیروزه فیروزکوه در جمع مسؤولان محلی و معلمان شهرستان اظهارکرد: متاسفانه شاهد هستیم در سطح کشور عدالتی در پرداختی به اقشار مختلف کارمندان و کارکنان مراکز دولتی، نهادها و مؤسات پولی و مالی وجود ندارد.

وی گفت: در حالی که از ابتدای سال شاهد افزایش حقوق در برخی نهادها هستیم، آنگاه برای افزایش حقوق ناچیز معلمان و فرهنگیان زحمتکش مسائلی همچون تالیف کتاب و ارائه مقاله و . . . را مطرح می کنند.

مشهدی عباسی با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان، افزود: رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش یک کار ثانویه و در راستای کیفیت بخشی است و باید ابتدا عدالت در پرداخت ها اعمال شود.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: طی سال های گذشته یک تحلیل غلط ملکه ذهن بسیاری مسؤولان و مدیران کشوری شده که سبب شده است تا آموزش و پرورش لطمات زیادی را متحمل شود.

وی بیان کرد: این مدیران با اشاره به جمعیت 18 میلیونی دانش آموزی در حدود 20 سال قبل که امروز به کمتر از 11 میلیون نفر تقلیل یافته، نیروهای کادر موجود در آموزش و پرورش را مازاد می دانند و بر این اساس همواره با مصوبات مختلف برای قشر فرهنگیان مخالفت می کنند.

مشهدی عباسی یادآور شد: دو دهه قبل مدارس سه نوبته و دو نوبته فراوانی داشتیم در حالی که امروز به همت خیرین مدرسه ساز و تلاش دولتمردان، مدارس جدید زیادی احداث شده که همگی آنها نیازمند نیروی انسانی است.

وی بیان کرد: در این راستا، مواردی همچون تاسیس هنرستان ها در شهرستان ها، احداث پژوهش سراها، اردوگاه های دانش آموزی، خانه های معلم، مراکز درمانی فرهنگیان، افزایش تعداد ادارات کل آموزش و پرورش استانها از 24 به 33 و غیره را نیز باید مدّ نظر داشته باشیم که به نیروی انسانی عادی و متخصص نیاز دارند و بر این اساس باید قضاوت کرد که در این شرایط نیروهای آموزش و پرورش مازاد هستند یا خیر؟

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد؛ مسؤولان تحلیل های اشتباه خود را پتک نسازند و بر سر آموزش و پرورش نزنند.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :