ضرورت تشدید مجازات مواد مخدر
تاریخ : 25 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم تشدید مجازات قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: زمانی برای حمل 5 گرم مواد حکم اعدام صادر می‌شد؛ اما در حال حاضر به دلیل کوتاهی‌ها این میزان تا یک تن هم افزایش پیدا کرده است.

عبدالرضا مصری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: یک فرد قاچاقچی به طورحتم آگاه به اقدامات خود و پیامدهای آن برای جامعه است؛ به عنوان مثال تا کنون ورود هزاران محموله قاچاق مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی تا کنون باعث کشته شدن جوانان بیگناهی شده است.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی، افزود: اگر فردی قادربه کشتن چند نفر درجامعه بوده و این افراد را به واسطه استفاده ازمواد مخدر بی‌خانمان می‌کند اما در جامعه مصون باشد، باید به حال این جامعه گریست؛ بنابراین اگر جامعه برای قاچاقچیان و مجرمان ناامن باشد به طور حتم برای مردم امن خواهد بود.

وی با تاکید براینکه اگر جامعه برای مجرم و قاچاقچی امن باشد برای مردم نا امن است، تصریح کرد: به طور حتم اگر مجازات اعدام حذف شود، قاچاقچیان اطمینان خاطر پیدا کرده و امیدوار می شوند که می توانند به راحتی اقدامات مجرمانه خود را انجام دهند؛ بنابراین حذف مجازات اعدام به غیر از اینکه مشوق قاچاقچیان برای انجام اعمال مجرمانه است، هیچ پیامد مثبتی برای جامعه نخواهد داشت.

مصری با اشاره به  لزوم تشدید مجازات برای قاچاقچی مواد مخدر، گفت: باید به این موضوع دقت کرد که اگر مجازات اعدام حذف شود، روند افزایش ورود مواد مخدر به کشور بیشتر شده یا کاهش پیدا می کند؛ واقعیت آن است که در مجازات اعدام باید به جنبه های اجتماعی و حقوق بشری آن نیز توجه شود درحالی که دراین رابطه هیچ اقدام قابل قبولی صورت نگرفته وبه این موارد بی توجهی می شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: به طور حتم اگر تشدید مجازات قاچاقچی کاهش پیدا کند، شرایط امروزجامعه به مراتب سخت تر خواهد شد؛ البته دلیل این امر آن است که مسئولان درمقابل مجازات قاچاقچی مواد مخدر حتی در میزان کم مواد نیز کوتاهی کردند، زیرا زمانی برای حمل 5  گرم مواد حکم اعدام صادر می شد؛ اما در حال حاضر به دلیل کوتاهی ها این میزان تا یک تن هم افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر تشدید مجازات قاچاقچیان، گفت: این درحالی است که زمینه برای ترک معتادان باید فراهم شود، هرچند که متاسفانه به قاچاقچی و معتاد همیشه به یک چشم نگاه شده و این موضوع اشتباهی صد درصد است؛ بنابراین معتادان، قربانیان شبکه های مواد مخدر بوده و باید شرایطی برای بازگشت آنها به جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، درحالی‌که موضوع حذف اعدام از قانون مبارزه با مواد‌مخدر برای مدت‌ها موضوع مناقشه برخی از مسئولان و کارشناسان بود، چندی پیش رئیسی دادستان کل کشور تأکید کرد این مجازات برای قاچاقچیان مواد مخدر حذف نشده است و در این زمینه خبری از «تخفیف» نیست.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :