صهیونیست‌ها ۶۷۴۲ فلسطینی را در ۲۰۱۷ بازداشت کردند
تاریخ : 11 دی 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

نهادهای مسئول پیگیری امور اسیران فلسطینی اعلام کردند که ۶۷۴۲ فلسطینی توسط مسئولان رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱۷ بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، هیات امور اسیران و آزادگان فلسطینی، باشگاه اسیران فلسطینی و نهاد نظارت بر اسیران و حقوق بشر "الضمیر" در گزارشی مشترک اعلام کردند که ۶۷۴۲ فلسطینی طی سال ۲۰۱۷، بازداشت شده‌اند که ۱۴۶۷ تن از آنها کودک و ۱۵۶ تن زن و ۱۴ تن نمایندگان شورای قانون گذاری فلسطین و ۲۵ تن خبرنگار هستند.

تعداد اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکنون به حدود ۶۵۰۰ اسیر می‌رسد که حدود ۳۵۰ تن از آنها کودک کم سن و سال و ۵۸ تن از آنها زن و از جمله ۹ دختر کم سن و سال و ۴۵۰ بازداشت شده اداری و ۲۲ خبرنگار و ۱۰ نماینده هستند.

این نهادها تاکید کردند که بالاترین بازداشت‌ها در ماه دسامبر جاری صورت گرفته و طی این ماه ۹۲۶ فلسطینی بازداشت شدند که نیمی از آنها از شهر قدس هستند، چراکه نیروهای رژیم صهیونیستی موج گسترده بازداشت‌ها را در کرانه باختری به ویژه پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درخصوص قدس به راه انداخته است.

تمامی کسانی که بازداشت شده‌اند، شکنجه فیزیکی و روحی شده و در معرض برخوردهای غیرانسانی قرار گرفته‌اند و ۶۰ درصد از اسیران در در آماج تعدی‌های فیزیکی وحشیانه قرار گرفته‌اند.

در این گزارش مشترک آمده است، شهر قدس شاهد بیشترین بازداشت‌ها در سال ۲۰۱۷ بوده است و در آنجا، ۲۴۳۶ شهروند بازداشت شده‌اند که یک سوم آنها کودک هستند.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :