صدور دستور بازداشت فروشنده سلاح به تیرانداز مونیخ
تاریخ : 22 آبان 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
فردی ابتدا سلاحی به داوید علی س. جوان ۱۸ ساله آلمانی ایرانی‌تبار می‌فروشد، سپس ۳۵۰ عدد گلوله در اختیار او قرار می‌دهد. داوید علی س. با این سلاح و گلوله‌ها روز جمعه (۲۲ ژوئيه/ اول مرداد) به مرکز خرید "المپیا" در شهر مونیخ رفته و مشتریان یک رستوران فست‌فود را به گلوله می‌بندد.
به گزارش دویچه وله، در این کشتار ۹ نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر زخمی شدند. براساس داده پلیس مونیخ داوید علی س. با سلاح خود ۵۸ بار شلیک کرد و سپس به زندگی خود خاتمه داد.
اکنون و پس از گذشت حدود سه ماه از  این حادثه خونین، هفته‌نامه "اشپیگل" خبر داده که  دادستانی کل آلمان دستور بازداشت "فیلیپ ک." فروشنده سلاح و گلوله به داویدعلی را صادر کرده است.
علیت صدور حکم بازداشت این است که بازرسان پرونده معتقدند که فروشنده سلاح دست‌کم می‌بایست حدس می‌زد که این جوان چه قصدی دارد.
دستور بازداشت فروشنده سلاح پس از ارزیابی نتایج تحقیقات به دست آمده از پرونده کشتار در مرکز خرید "المپیا" صادر شده است. از جمله مواردی که  بررسی و ارزیابی شده، تماس‌ها و ارتباطات فروشنده با داوید علی س. و اظهارات خود فروشنده سلاح در جریان تحقیقات بوده است.
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :