شکایت یک عضو شورا از شورای شهر تهران
تاریخ : 25 اسفند 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درخصوص نامه شکایتش از شورای شهر به فرمانداری توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، محمد حقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با گلایه از عدم بررسی و تصویب بودجه مصارف شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر گفت: براساس قانون هرنوع مصوبه‌ای در شورای شهر باید با رای اکثریت اعضاء به تصویب برسد.
وی با بیان اینکه بودجه از سه قسمت منابع، مصارف و تبصره‌ها تشکیل شده است، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه بررسی منابع و تبصره‌ها را به صحن علنی شورای شهر آورد اما ردیف مصارف در صحن علنی بررسی نشد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه حدود 20 درصد از بودجه سال آینده شهرداری تهران پایدار است و مابقی بودجه ناپایدار و متکی به تغییر کاربری، تراکم‌فروشی و بارگذاری بیش از طرح تفصیلی است، گفت: 80 درصد بودجه شهرداری تهران ناپایدار است و این نشان می‌دهد که بودجه شهرداری بیمار و رو به موت است و از فرمانداری گلایه دارم که چرا دقت و توجه‌ای به بودجه 95 تهران ندارد؟.
حقانی با بیان اینکه باید پس از بررسی منابع بودجه به بررسی مصارف بودجه در پروژه‌هایی که دارای کد هستند بپردازیم، گفت: بحث مصارف و هزینه‌های تمام پروژه‌ها باید در شورای شهر بررسی و به تصویب برسند اما این مهم محقق نشد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه فیلم‌هایش موجود است و بروید ببینید که آیا بحث مصارف بودجه شهرداری تهران بررسی شده یا نه؟ گفت: این در حالی است که کمیسیون سلامت و محیط زیست اعداد و ارقامی را در جلسات خود در حوزه خدمات شهری جابه‌جا کرد و حتی برخی ردیف‌ها را نیز کم کرد چراکه معتقد بودیم اعداد در خدمات شهری بیجا و اضافه هستند اما نظرات ما را تغییر دادند و بدون در نظر گرفتن کمیسیون سلامت، بودجه را به شهرداری و فرمانداری ابلاغ کردند.
وی با بیان اینکه من به فرمانداری دراین خصوص اعتراض و رونوشت آن را به استانداری و اعضای شورای شهر برای بررسی زدم، گفت: هیچ‌کس حق ندارد به جای دیگران تصمیم بگیرد و از فرمانداری گلایه کردم که چرا بر روی بودجه شهرداری نظارت نمی‌کند.
وی با بیان اینکه 70 درصد بودجه سال آینده شهرداری به بحث خدمات شهری اختصاص داده شده است، گفت: من از این موضوع شکایت کرده و اگر فرمانداری و استانداری به این موضوع رسیدگی نکنند به دستگاه‌های نظارتی بالاتر شکایت می‌کنم چراکه من وکیل مردم هستم و حتی به تنهایی از حق مردم دفاع می‌کنم. هرچند که تاکنون حدود 12 نفر از اعضاء امضاء کرده‌اند که بودجه مصارف شهرداری در شورا بررسی نشده است و این در حالی است که بارها به چمران اعتراض کرده و وی وعده داده‌اند که با من صحبت خواهند کرد.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :