شکایت از وزیر بلژیکی به اتهام توهین به مسلمانان
تاریخ : 18 اردیبهشت 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
یک گروه از شهروندان بلژیکی شکایتی علیه وزیر کشور بلژیک تنظیم کردند. این وزیر در سخنانی کنایه‌آمیز پس از حملات تروریستی 22 مارس در بروکسل گفته بود که بسیاری از مسلمانان پس از این حملات از شادی رقصیده‌اند!

به گزارش ایسنا، یان ژامبون، وزیر کشور بلژیک در گفت‌وگو با یک روزنامه بلژیکی مدعی شده بود، بخش قابل توجهی از مسلمانان بعد از حملات تروریستی رقصیده‌اند. وی همچنین در صحن پارلمان از اظهارات خود دفاع کرد اما در برابر سوالات نمایندگان پارلمان نتوانست برای اظهارات‌اش دلیل بیاورد.

در همین راستا روز جمعه گروهی از مسلمانان و مسیحیان بلژیکی در برابر وزارت دادگستری جمع شدند. این گروه همچنین به اتهام اعمال تبعیضی ژامبون اعتراض رسمی خود را به دفتر دادستانی ارائه کردند.

یکی از معترضان گفت: اظهارات یان ژامبون تنها در راستای افزایش تنش‌ها در جامعه بلژیک است. ما این اظهارات را قبول نمی‌کنیم. همچنین برخی از سیاستمداران مسلمان در این کشور از اظهارات او انتقاد کرده‌اند.

در همین راستا ولی یوکسل، نماینده ترکیه‌ای الاصل بلژیک گفت: نزدیک به 800 هزار مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند و اظهارات ژامبون قابل قبول نیست.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :