شکایت از سفیر ایران در برزیل مسکوت مانده است
تاریخ : 18 آذر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهل انگاری سفارتخانه ها در حقوق اتباع ایرانی مورد بررسی قرا می گیرد، گفت: شکایت از سفیر ایران در برزیل مسکوت مانده است.

مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری بررسی شکایت از سفیر ایران در برزیل گفت: از سفیر ایران در برزیل به دلیل تخلفات مالی و اداری شکایتی ارسال شده بود. این شکایت از سوی اتحادیه دوستی میان دو کشور به دست ما رسید. آنها مواردی از تخلفات را گزارش کردند که قرار است موارد با حضور معاون کنسولی وزارت خارجه بررسی شود.

اسنادی برای اثبات ادعا ارسال نشده است

نماینده مردم اردبیل،نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما تا کنون اسنادی برای اثبات ادعاهایشان در اختیار اعضای کمیسیون قرار نگرفته است. بنابراین فعلا این پرونده مسکوت مانده است تا مستنداتی ارائه شود و پرونده مجدد به جریان بیفتد.

به گفته این نماینده بر اساس شکایت واصله تخلف سفیر ایران در برزیل در خصوص موضوعات اداری و مالی بود.

بررسی حقوق ضایع شده اتباع ایرانی

وی با اشاره به بررسی تخلف و ضعف عملکردی سفارتخانه ها در کمیسیون اصل 90 مجلس،اظهار داشت: موردی که بیشتر در کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 به آن می پردازیم عدم توجه وزارت امور خارجه به ماده 6 آیین نامه  اجرایی قانونی صیانت از حقوق اتباع آسیب دیده است.

افضلی فرد تاکید کرد: به دلیل اجرایی نشدن این قانون توسط وزارت خارجه حقوق  اتباع آسیب دیده ضایع شده است. لازم می دانیم که وزارت امور خارجه  در خصوص کم کاری در این بخش پاسخگو باشند.

بررسی وضعیت زندانیان ترکمنستان در کمیسیون اصل 90

نماینده مردم اردبیل در مجلس همچنین  به موضوع رسیدگی به وضعیت زندانیان ترکمنستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر رسیدگی به عملکرد سفارتخانه ها ایران در کشورهای دیگر، کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 موضوع زندانیان ترکمنستان را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: بنابراین مقرر شد این موضوع با حضور دو نفر از نمایندگان خانواده زندانیان ترکنستان و مسئولان وزارت امور خارجه در جلسه ای بررسی شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سخنگو کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده عملکرد سفارتخانه ها از جمله وظایف ذاتی کمیسیون اصل 90 استاظهار داشت: کمیسیون امنیت هم چنین نظارتی را انجام می دهد که منافاتی با اقدامات در کمیسیون اصل 90 ندارد. در کمیسیون اصل 90 به شکایت ها رسیدگی می شود و طرز کار دستگاه های اجرایی بررسی و پیشنهادهای برای اصلاح طرز کار داده می شود.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :