شکار در پارک‌های ملی جرم است
تاریخ : 4 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

امیر عبدوس مدیرکل محیط زیست استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: همانگونه که شکار در مناطق آزاد بدون کسب مجوزهای لازم جرم محسوب می‌شود، در مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست بدون پروانه شکار ویژه و عادی براساس قانون امکان شکار وجود ندارد.

وی افزود: بنابر قانون شکار و صید،  صدور انتفاعی شکار در پارک‌های ملی غیر ممکن است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با یادآوری این نکته که از سال ١٣٨٠ تاکنون هیچ مجوزی در استان گلستان برای شکار پستاندارانی نظیر پازن، گوسفندوحشی، آهو، مرال و شوکاو... صادر نشده است، اظهار داشت: برابر بند ب ماده ١٣ قانون شکار و صید، شکار در پارک‌های ملی جرم است و برای آن مجازات تعیین شده و سازمان حفاظت محیط زیست اجازه صدور پروانه انتفاعی شکار در پارک‌های ملی را به موجب این قانون ندارد.

عبدوس در ادامه به تشریح  یک بند از قانون شکار و صید در خصوص صدور مجوز رایگان پرداخت و گفت: بنابر ماده 8 این قانون  سازمان محیط زیست ‌ می‌تواند در موارد زیر بر حسب‌ مورد پروانه‌ و یا اجازه‌ رایگان‌ شکار صادر کند،  الف‌ ـ جمع‌آوری نمونه‌های‌ جانوران‌ وحشی به‌ منظور انجام‌ تحقیقات‌ و مطالعات‌ علمی و آموزشی و یا انجام‌ فعالیت‌های مورد نیاز موزه‌ تاریخ‌ طبیعی و نمایشگاه‌های تندیس‌ آرائی.  ب‌ـ دفع‌ آن‌ دسته‌ از جانوران‌ وحشی که‌ به‌ مزارع‌ و باغ‌ها آسیب‌ می‌رسانند.  ج‌ـ صید برخی از گونه‌های آبزیان‌ توسط‌ ساکنان‌ مناطق‌ محروم‌ در مواردی که‌ سازمان‌ صدور پروانه‌ رایگان‌ را در آن‌ مناطق‌ ضروری بداند.  دـ تقدیر از کسانیکه‌ به‌ تشخیص‌ رئیس‌ سازمان‌، خدمات‌ مؤثری در مورد حفاظت‌ از حیات‌ وحش‌ و حمایت‌ از اهداف‌ سازمان‌ به‌ عمل‌ آورده‌اند.

وی یادآور شد: با وجود اینکه در آخرین بند این ماده قانون، بحث تقدیر از افرادی با خدمات مؤثری در مورد حفاظت‌ از حیات‌ وحش‌ مطرح شده اما تا به حال این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/
http://fna.ir/bn612y همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :