سرمايه‌گذاري سارقان طلا در بخش املاك
تاریخ : 7 دی 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رديابي دوربين‌هاي مداربسته از ترمينال غرب تا چهارراه گلوبندك تهران سبب شد تا كارآگاهان پليس آگاهي سارقان جواهرات طلافروش دوره‌گرد را دستگير كنند. اعضاي اين شبكه با فروش طلاها پول آن را در بخش املاك سرمايه‌گذاري كرده بودند.

به گزارش جوان، دهم آبان ماه بود كه اين پرونده به دستور قاضي عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 روي ميز كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. شاكي خودش را طلافروشي دوره‌گرد معرفي كرد و گفت چند سال است كه در كار خريد و فروش طلا كار مي‌كنم. چند روز از هفته از شهرستان راهي تهران مي‌شوم و طلاهايم را به چند مغازه‌دار حوالي چهارراه گلوبندك مي‌فروشم. امروز هم 5/5 كيلو طلا همراهم بود. از متروي 15 خرداد خارج شدم و داشتم به طرف مغازه مشتري‌ها مي‌رفتم.

داخل يكي از كوچه‌ها دو مرد جوان از پشت سر من را گرفتند. كتكم زدند و من را به داخل يك خودروي تيباي سفيدرنگ كه راننده و مرد جواني داخلش بودند، كشاندند. آنها چاقو و شوكر داشتند و شروع به شكنجه من ‌كردند. راننده حركت كرد. در مسير طلاهايم را كه داخل جليقه‌ام جاسازي كرده بودم، سرقت كردند. سرانجام هم من را در بزرگراه فتح، روبه‌روي شركت سامان سلامت از خودرو به بيرون پرتاب كردند و گريختند.

بعد از مطرح شدن شكايت، كارآگاهان مطمئن شدند كه سارقان، شاكي را از پايانه غرب تا چهارراه گلوبندك دنبال کرده بودند و در فرصت مناسب طلاهايش را سرقت كردند. آنها در اولين گام دوربين‌هاي مداربسته را در روزهاي مختلف هفته بررسي كردند و تصوير مرد ميانسالي را كه گام به گام در تعقيب شاكي بود، به دست آوردند. تصوير به دست آمده كنار تصاوير موجود در بانك مجرمان سابقه‌دار قرار گرفت و مشخص شد كه مرد 45 ساله که محمد امين نام دارد و از مجرمان سابقه‌دار است. در سوابق محمد امين آمده بود كه وي به اتهام سرقت مسلحانه، قاچاق اسلحه و مهمات، صدور چك‌هاي جعلي و ورود و خروج غيرقانوني به كشور بازداشت شده بود.

وقتي شاكي اين مرد را به عنوان يكي از مهاجمان شناسايي كرد، مخفيگاه متهم در غرب كشور شناسايي شد. پس از آن بود كه كارآگاهان با گرفتن نيابت قضايي راهي محل زندگي متهم شدند و او را بازداشت كردند. متهم در اولين بازجويي‌ها به جرمش اقرار كرد و سه همدستش منصور 48 ساله، رضا 39 ساله و كامبيز 35 ساله را به پليس معرفي كرد. بعد از آن مخفيگاه منصور و رضا در يكي از شهرهاي مرزي غرب كشور شناسايي شد و دو متهم بازداشت شدند. آخرين عضو باند هم در تهرانسر بازداشت شد.

محمدامين خودش را سركرده باند معرفي كرد و گفت: مدتي قبل به بهانه خريد سكه و ارز اطراف چهارراه گلوبندك پرسه مي‌زدم كه طلافروش دوره‌گرد را ديدم. فهميدم كه با خودش طلاي زيادي حمل مي‌كند به خاطر همين ماجرا را براي دوستانم منصور، رضا و كامبيز توضيح دادم و تصميم به سرقت طلاها گرفتيم. چند هفته مرد طلافروش را زير نظر گرفتيم. روز حادثه با اطمينان از اينكه مقدار زيادي طلا به همراه دارد، نقشه خودمان را عملي كرديم. طلاها را به قيمت 350 ميليون تومان فروختيم و بين خودمان تقسيم كرديم.

سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در ادامه تحقيقات مشخص شد كه سارقان پس از فروش طلاها در شهرستان زمين و ملك خريده‌اند. وي گفت: اعضاي باند با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :