ساماندهی ۶ شرکت برخلاف ادعای متهم با خود وی بوده است
تاریخ : 11 شهریور 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در ادامه ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات «ح.ب.د» که به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد، وکیل شرکت نفت جی‌ اظهار کرد: شرکت با توجه به اینکه بیمه‌نامه‌های ارائه شده قابل وصول است آنها را پذیرفته اما شرکت فرش‌گستر فردی به نام جزایری را وکیل خود می‌کند که وارد مذاکرات می‌شود و قیر تحویل می‌گیرد و در کنار این قضیه موضوع شش شرکت مطرح می‌شود. 

وی به ارتباط مستمر با علیرضا مسلمی اشاره کرد و گفت: دوستی این افراد از سال‌ها قبل وجود داشته است و اینکه متهم می‌گوید این افراد را نمی‌شناخته درست نیست.

وکیل شرکت نفت جی ادامه داد: شرکت نفت جی به ناچار پالایشگاهی را به عنوان رهن پذیرفته که هزینه خرید آن از قیمت قیرهایی بوده که قبلاً توسط متهم خریداری شده بودند. 

وی بیان کرد: خریداران قیر در واحد متهم حضور پیدا می‌کردند و اینکه وی می‌گوید از این شش شرکت بی‌اطلاع بوده است، درست نیست زیرا مسلمی اقرار می‌کند که ما هیچ کاره بودیم و ساماندهی شرکت‌ها با مدیریت متهم صورت می‌گرفته است.

وکیل شرکت نفت جی به اظهارات خانم عطایی منشی دفتر متهم اشاره کرد و گفت: از پاییز سال 90 مدیران شرکت‌ها اعلام کردند که آقای نصیری از اسناد آنها سوءاستفاده کرده و مسلمی هم از دوستان نصیری و باقری است که اکنون متواری شده است.

وی بیان داشت: متهم می‌گوید که املاک داده‌ایم و این املاک با قیمت کارشناسی ارائه شده است در حالی که کارشناسان رسمی قیمت پالایشگاه بوشهر را 42 میلیارد تومان عنوان کردند در حالی که 93 میلیارد تومان قیر در سال 90 برداشته شده است و حتی بعد از 2 سال و نیم قیمت‌گذاری پالایشگاه 59 میلیارد تومان بوده است.

وکیل شرکت نفت جی ادامه داد: میزان قیری که توسط شش شرکت برده شد 128 هزار تن بوده که هنوز هم تسویه نشده است و میزان قیری که جزایری با وکالت شرکت فرش‌گستر نوین دریافت کرده است 68 هزار و 400 تن قیر بوده است که پولش هم پرداخت نشده و هیچ گونه ضمانت‌نامه و سندی هم ارائه نشده است.

وی گفت: مکاتبه مجید باقری با جزایری هم در پرونده موجود است که به وی دستور می‌دهد قیرها را 30 درصد قیمت روز بفروشد و آنها از همین پول‌ها شرکت پرنده آبی را خریدند که البته مالک پالایشگاه پرنده آبی است. 

وکیل شرکت نفت جی  خاطرنشان کرد: بنا بر تحقیقات «ح.ب.د» دفتری برای فیروزبخت یکی از مدیران شرکت نفت جی در یک برج خریداری کرده است و مدیران این شرکت شرکای متهم در تخلفات بودند. 

وی بیان داشت: قیمت شرکت پرنده آبی 123 میلیارد تومان کارشناسی می‌شود در حالی که این شرکت غیر از پالایشگاهی که 42 میلیارد تومان ارزش دارد مالک نبوده و 2 سال بعد هم تنها 67 میلیارد تومان کارشناسی شده است.

وکیل شرکت نفت جی  با بیان اینکه در تمامی مذاکرات معاملات قیر متهم شخصاً حضور داشته است، گفت: اینکه می‌گویند پالایشگاه 85 هزار تن ظرفیت دارد به این معنی نیست که این پالایشگاه خوراکی برای تولید داشته است و هیچ فعالیت سودآوری از این پالایشگاه برای شرکت نفت جی حاصل نشده است. 

وی ادامه داد: این پالایشگاه صد میلیارد تومان در سند رهنی قید می‌شود در حالی که ارزش آن 42 میلیارد تومان بوده و بعد از این رهن 106 هزار تن قیر برمبنای همین سند برداشت می‌شود. 

وکیل شرکت نفت جی  اظهار کرد: زمانی که بحث شکایت متهم مطرح شد مکرراً با او وارد بحث شدیم که مبلغ بدهی را بپردازد و ما فقط توانستیم 38 میلیارد تومان زمین‌های وردآورد و ملک 16 میلیاردی نسیم‌شهر را بگیریم که البته 5 میلیارد تومان آن بابت بدهی مسلمی توسط فرد ثالث دریافت شده بود و این املاک هم بلااستفاده ماند و نتوانستیم کاری با آن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مقدار طلب ما 322 هزار تن قیر است که به قیمت روز آ‌ن زمان 145 میلیون دلار بوده است. 

وکیل شرکت نفت جی  بیان داشت: در رابطه با بحث افساد و اتهام با استناد به ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء که صریحاً در آن برای تشکیل شبکه برای اختلاس و ارتشاء جرم انگاری شده و تشخیص مفسد فی‌الارض بودن هم با دادگاه است.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :