سالانه 500 هزار نفر وارد زندان های ایران می شوند
تاریخ : 23 فروردین 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: سالانه 500 هزار نفر وارد زندان های کشور می شوند که بیشتر از نصف آنها کمتر از یک ماه در زندان می مانند.

به گزارش ایرنا علی اصغر جهانگیر روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدت کوتاه ماندن افراد در زندان نشان دهنده بی نیازی به زندانی کردن آنان است.

وی اظهار کرد: زندان می بایست بتواند بر روی زندانیان تاثیر فرهنگی و روانی داشته باشد اما به دلیل کوتاه بودن این مدت، در عمل این کار انجام نمی شود.

جهانگیر بیان کرد: افرادی که وارد زندان های کشور می شوند از باب ضرورت نیست بلکه به دلیل بخشنامه ها و قوانین نادرست است که چنین ورودی بزرگی به زندان ها شکل گرفته است.

جهانگیر عنوان کرد: زندان ها گاهی وقت می توانند تاثیر مخرب روانی و شخصیتی بر روی افراد داشته باشند که برای جلوگیری از این آسیب می بایست روش های تنبیهی دیگری جایگزین زندان شود.

وی گفت: در سال های اخیر تلاش هایی شده که روش های دیگری جایگزین زندان شود اما قوانین نامناسب و مجریان، باعث کند شدن این روند شده است.

جهانگیر افزود: بیش از یکهزار عنوان جرم زندان در قانون تعریف شده است که نیازی به همه اینها نیست و باید روز به روز از تعداد آنها کاست.

وی با بیان اینکه 25 درصد زندانیان کشور، بلاتکلیف یا تحت قرار هستند، گفت: نباید افراد بی جهت در زندان ها بمانند و باید خیلی سریع، تکیلف این افراد روشن شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: زندان، گران ترین مجازات است که بار مالی زیادی بر دولت تحمیل می کند.

سیدموسی خادمی افزود: اصلاح و تربیت در زندان با وجود شمار زیاد زندانی ها امکان پذیر نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیشتر قوانین و مقررات، زندان را برای جرم هایی پیش بینی کرده اند که برای آن مناسب نیست.

علی جمادی با اشاره به زندانیان زیاد و ضروری نبودن آن در برخی موارد افزود: اکنون اصل تناسب بین جرم و مجازات وجود ندارد که باید این رویه اصلاح شود.

در پایان این مراسم با معرفی 'علی عباس فلاحتی مطلق' به عنوان مدیرکل جدید زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش های 'اکبر محبی' مدیرکل پیشین سپاسگزاری شد.
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :