سازمان تعزیرات بدون دریافت استعلام از سازمان‌های ذی‌ربط هیچ حکمی صادر نمی‌کند
تاریخ : 9 مهر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان امروز رئیس مجلس شورای اسلامی که به بروز بی‌دقتی سازمان تعزیرات در صدور احکام اشاره کرده بود، اظهار کرد: ۶۶۸ پرونده احتکاری که به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه گذشته تشکیل شده است، همگی با دریافت استعلامات لازم از سازمان صمت و سازمان حمایت بوده و سازمان تعزیرات هرگز به تنهایی و بدون دریافت استعلامات لازم اقدام به صدور حکم نمی‌کند.

وی افزود: به طور کلی رسیدگی به هیچ پرونده صنفی بدون استعلام از مراجع قیمت‌گذاری همچون سازمان صمت، سازمان حمایت و اتحادیه‌ها صورت نمی‌گیرد و در بحث پرونده‌های قاچاق هم بدون استعلام از گمرک و نیروی انتظامی حکمی صادر نمی‌شود.

رایگانی اضافه کرد: نهایت دقت در صدور احکام لحاظ می‌شود و این امر با انجام مسیر قانونی پیش می‌رود. در گشت‌های تعزیرات هم که به تشکیل پرونده منجر می‌شود بازرسان صمت و دیگر نهادهای مسئول حضور دارند.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: سازمان تعزیرات آمادگی دارد تا از رهنمودهای رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش نظارتی مجلس استفاده کرده و اگر مصداقی در بی‌دقتی در رسیدگی وجود دارد بررسی کند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز گفته بود: در مورد برخوردهای تعزیراتی بعضی اوقات بی دقت‌هایی بوده است، وزیر دادگستری دقت‌های بیشتری در این زمینه داشته باشد.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :