سازمان‌های مردم نهاد جوان، شخصیت حقوقی پیدا کردند
تاریخ : 24 مرداد 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

رضا حجتی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص امضای تفاهم‌نامه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان که به  امضای وزیر ورزش و جوانان و  وزیر کشور رسید،گفت: امضای این تفاهم‌نامه در حاشیه نشست هیات دولت به امضا رسید.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه، ثبت شخصیت حقوقی سازمان های مردم نهاد جوانان سریع‌تر انجام خواهد شد و راه برای فعالیت بهتر و بیشتر جوانان در حوزه مشارکت های اجتماعی و فعالیت نهاد‌مند آن ها هموارتر می‌شود.

حجتی گفت: صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد برای جوانان ۱۵ـ ۲۹ سال از سال ۱۳۸۰ به خاطر سوءتفاهم‌هایی مختل شده بود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان افزود: به همین دلیل ثبت حقوقی این سازمان‌ها از طریق سازمان ثبت با اختلال مواجه شده بود و فعالان سازمان های مردم نهاد شخصیت حقوقی نداشتند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل فعالیت‌های حقوقی این سازمان‌ها با مشکل مواجهه شده بود.

حجتی با اظهار با بیان اینکه ثبت شخصیت حقوقی سازمان های مردم نهاد جوانان موجب آغاز  برون سپاری‌ برخی فعالیت‌های دولت خواهد شد، گفت: به این ترتیب این سازمان‌ها می‌توانند وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان از صدور کد شناسه خبر داد و گفت: فعالیت‌های حقوقی از طریق دریافت این کد تسهیل می‌شود.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :