رييس کميته اطلاعات کنگره: زندانيان سابق گوانتانامو به ميدان نبرد باز می‌گردند
تاریخ : 28 اردیبهشت 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت پنج عضو طالبان که از گوانتانامو آزاد شدند به زودی به میدان نبرد با آمریکا بازخواهند گشت.

به گزارش سی بی اس، دوین نونس رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با این شبکه در پاسخ به سئوال مجری درباره نامه اخیرش به اوباما که طی آن هشدار داده است پنج عضو طالبان که تابستان گذشته از گوانتانامو به عنوان بخشی از تبادل اسرا برای آزادی بوی برگدال به قطر منتقل شدند به میدان نبرد بازگردند گفت این افراد قرار است اول ژوئن در کمتر از دو هفته دیگر به میادین نبرد بازگردند و با همان افرادی ارتباط گرفته اند که در وهله نخست نیز ارتباط با آنها موجب شده بود به گوانتانامو منتقل شوند.

بنابراین بسیاری از ما بر این باوریم که این افراد هیچگاه نباید آزاد می شدند و به رییس جمهور نامه نوشته ایم تا اطمینان حاصل کنیم که با قطر هماهنگ کند تا این پنج زندانی سابق به میادین نبرد بازنگردند و در طرحهای کشتن آمریکایی ها و نیروهای ناتو همکاری نکنند.

ما درباره آنها این اطلاعات را داریم که پس از ورود به قطر با همکاران سابق خود ارتباط گرفته اند. به اعتقاد من اصلا نباید زندان گوانتانامو تعطیل شود. یکی از تراژدی هایی که در حال حاضر در حال وقوع است، اتکای بیش از اندازه آمریکا به حملات هواپیماهای بدون سرنشین است که اگرچه یک توان موثر است و ما باید آن را در زرادخانه های خود حفظ کنیم اما اینکه آمریکا برای نابودی دشمنان خود اقدام می کند نشان می دهد که علاقه ای به اقدام اطلاعاتی درباره آنها و گرفتن آنها و گرفتن اطلاعات از آنها ندارد. این مسئله موجب می شود که درک دشمن بسیار دشوارتر شود و بنابراین شکست دادن آن دشوارتر می شود.

این عضو کنگره همچنین درباره توافق تجارت آزاد دو سوی اقیانوس آرام گفت دستیابی به این توافق برای ما و منافع امنیت ملی ما ضروری است.

در پی این توافق است که می توان به سرعت برای توافق شراکت دو سوی اقیانوس آرام و توافق با متحدان اروپاییمان اقدام کنیم.

اگر بتوانیم که توافقنامه ها را نهایی کنیم در آن وقت دو سوم از اقتصاد جهان را وادار به امضای توافقنامه کرده ایم و این مسئله به ما اجازه می دهد که تجارتی را پیگیری کنیم که اکنون از آن برخوردار نیستیم.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :