روحانی: بسته شدن پرونده «پی ام دی» پیروزی سیاسی و حقوقی بود
تاریخ : 25 آذر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رئیس جمهور بسته شدن پرونده پی ام دی را نتیجه ایستادگی و صبر مردم ایران دانست و گفت: قطعنامه روز گذشته شورای حکام پیروزی اخلاقی ، سیاسی و حقوقی ملت ایران بود.
به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی بعدازظهر امروز در گفتگوی زنده تلویزیونی با ملت ایران ضمن تبریک حلول ماه ربیع، ایام ولادت سید کائنات پیامبر عظیم‌الشان اسلام گفت: به ملت ایران به دلیل موفقیت‌های پیاپی در صحنه‌های مهم داخلی و بین‌المللی تبریک می‌گویم.
وی افزود:  دیروز روزی بود که یکی از مراحل موفقیت ملت ایران در صحنه مسائل سیاسی و بین‌المللی متبلور و ظاهر شد.
رئیس جمهور تصریح کرد: نزدیک به ۱۴ سال است که از تابستان ۱۳۸۱ تاکنون، اتهامات فراوانی از طرف گروهک‌های تروریستی و از طرف سازمان‌های اطلاعاتی غرب و قدرت‌های بزرگ غرب برعلیه جمهوری اسلامی ایران زده می‌شد مبنی بر اینکه ایران در یک نقطه‌ غنی‌سازی می‌کند، به صورت مخفیانه برای ساخت بمب اقدام کرده و اطلاعات شفاف و لازم را به سازمان بین‌المللی مسئول یعنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه نمی‌کند.
روحانی گفت: بر مبنای این مسئله، قطعنامه‌های فراوانی علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین در شورای امنیت سازمان ملل علیه ملت ایران اتخاذ شده است.
وی تصریح کرد: موفقیت دیروز ملت ایران تنها یک موفقیت حقوقی یا فنی نبود، گرچه موفقیت بزرگ حقوقی و فنی برای مردم ما بود که بعد از قریب به ۱۴ سال روشن شد که این نظام، نظامی است که با صداقت هم با مردم خود و هم با جهانیان حرف می‌زند؛ دروغ نگفته و نمی گوید و به عهد خودش وفادار است.
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ایران به عهدنامه یا معاهده‌ای را امضا  و قبول کرده، پایبند به آن خواهد بود، گفت: همه بحث‌ها این بود که آیا ایران به ان پی تی پایبند بوده یا نبوده، آنها می خواستند بگویند که ایران پایبند نبوده است.
روحانی خاطر نشان کرد: پیروزی ملت ایران در صحنه دیروز، یک موفقیت و پیروزی اخلاقی و سیاسی و در عین حال یک موفقیت بزرگ حقوقی بود.
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :