رشد ۶۱ درصدی پرونده‌های آموزش و پرورش در دیوان عدالت
تاریخ : 17 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور، میزبان رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری شد.

حجت‌الاسلام بهرامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک، خدمت رسانی به کارمندان و تلاش برای رسیدن به حق و حقوق آنها را از مهم‌ترین اولویت‌ها دانست و افزود: نه تنها حق و حقوق کارمندان بلکه تا جایی که قانون اجازه داده  باید اضافه‌ها را هم پرداخت کرد و این مهم‌ترین نکته‌ای است که دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای آن تلاش کنند.

وی عمده ترین مشکل در اجرای آرای دیوان از سوی دستگاه‌های اجرایی را مقاومت در عدم پرداخت حق و حقوق کارمندان دانست و گفت: بارها از سوی مدیران اجرایی دستگاه‌ها شنیده شده که در اجرای خواسته‌های کارمندان، آنها را به دیوان عدالت اداری سوق داده و از آنها خواسته‌اند که در راستای تقاضای خود رأی از دیوان عدالت اداری آورده تا به خواسته آنها رسیدگی شود.

رئیس دیوان عدالت اداری از معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور خواست تا جایی که امکان دارد با توجه به قانون و مقررات به خواسته‌های کارمندان رسیدگی کنند و بدون رأی دیوان به امورات آنها رسیدگی شود.

بهرامی تصریح کرد: در سال 95 تعداد پرونده‌های آموزش و پرورش وارده به دیوان 10 هزار و 161 پرونده بوده که این رقم در سال 96 به تعداد 16 هزار و 399 پرونده افزایش پیدا کرده و رشد 61/4 درصدی داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در سه ماهه اول سال 96 پرونده‌های آموزش و پرورش وارده در دیوان تعداد 2 هزار و 346 مورد بوده که این رقم در سه ماهه اول سال جاری به 3 هزار و 352 پرونده رسیده است که نسبت به مورد مشابه سال گذشته 42/9 درصد افزایش داشته است.

وی تعداد پرونده‌های مختومه آموزش و پرورش در سال 96 را 14 هزار و 233 پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد مختومه، 5 هزار و 847 مورد حکم به ورود صادر شده و حق با شاکی بوده است که 41 درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: موضوع الزام به تبدیل وضعیت کارکنان آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری کاهش چشمگیری داشته است و در سال 95 تعداد 2 هزار و 489 پرونده در دیوان تشکیل شد و در سال 96 این رقم به یک هزار و 310 پرونده کاهش یافت.

بهرامی به موضوعات مهمی که از سوی کارکنان آموزش و پرورش در دیوان مورد شکایت قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت: الزام به پرداخت کمک هزینه، پذیرش و احتساب سوابق بیمه‌ای، پرداخت حق بیمه، اعطای تسهیلات،  پرداخت فوق العاده‌ها، پرداخت حقوق و مزایای قانونی و الزام به احتساب سنوات خدمتی از مهمترین موضوعات وارده به دیوان بوده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با ارائه دو پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش به جهت پیگیری و پیشگیری و تعامل بیشتر در احقاق حقوق کارمندان نماینده تام الاختیار به دیوان معرفی کند.

وی گفت: همین طور در حال حاضر 8 هزار و 562 پرونده مربوط به آموزش و پرورش در حال پیگیری در شعب بدوی است که آموزش و پرورش می‌تواند قبل از رسیدگی و صدور رأی مواردی که حق با کارکنان است را حل و فصل کند.

انتهای پیام/
http://fna.ir/bn8t7t همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :