دولت باید میلیون‌ها نفر را برای 45 هزار تومان دادگاهی کند!
تاریخ : 6 اردیبهشت 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
مسیحیان ارامنه کشورحذف یارانه ثروتمندان همچنان یکی از چالشهای اصلی دولت و مجلس است. بر اساس اخبار رسانه‌ها، یارانه برخی قشرهای پردرآمد مانند اعضای هیأت مدیره شرکت‌های خصوصی و بانک‌ها، صرافی‌ها، پزشکان، مالکان خودروهای خارجی، ایرانیان مقیم کشور و چند قشر دیگر حذف شده است.

به گزارش «تابناک»، هر چند که این موضوع از سوی سخنگوی دولت تکذیب شده است اما وزیر کار نظر دیگری دارد، وی به صراحت از آغاز حذب یارانه های ثروتمندان سخن گفته است، ولی موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در بین حذف شدگان یارانه‌ها، نام کسانی دیده می‌شود که سفر خارجی رفته‌اند.

پیش از این قرار بود تا یارانه ایرانیان خارج از کشور حذف گردد اما گویا دولت تمام کسانی که به خارج از کشور سفر کرده‌اند را نیز در این دایره قرار داده است و همه را با یک چوب می زند.

 عزت الله یوسفیان ملا درباره کسانی که به خارج از کشور رفته‌اند و دولت یارانه آنها را حذف کرده است، گفت: کسانی که سفر خارجی می کنند همه از تمکن مالی برخوردار نیستند، خیلی از این افراد بیمار، کارگر و یا دانشجو هستند. برای مثال در استان فارس بیشترین تعداد کارگر در دبی وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این سفرها دلیل بر تمکن مالی نیست گفت: آقایان سفرا، کاردارها، و کارکنان ارشد وزارت خارجه باید از دریافت یارانه حذف شوند، اما ما در حال حاضر در نمایندگی های خود در خارج از کشور نیروهایی داریم که کارگرهستند و کار خدماتی ، مانند آشپزی یا کمک آشپز انجام می‌دهند و کسانی مانند این افراد زیاد هستند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود همه را با یک چوب زد اظهار داشت: نمی‌شود که این فرد از آنجا به کشور باز گردد و پیگیر کار خود شود، این کار بی حساب کتاب انجام شده و قابل قبول نیست. خیلی‌ها که به کشور های همسایه سفر می‌کنند تا یک ساک لوازم آرایشی با خود بیاورند تا با آن ارتزاق کنند، ما از این آدم‌ها زیاد در کشور داریم.

نماینده مردم آمل، گفت: دولت باید به فرمولی برسد که بتواند 10 میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کند، در غیر این صورت اگر آسمان و زمین را به هم بدوزد نمی‌تواند بیشتر از صد هزار نفر را حذف کند، حذف صنفی عددی را برای دولت به دست نخواهد آورد، انجام این کار درست مانند زمان ثبت نام خواهد شد، در آن زمان هم گفتیم که با خواهش و تمنا کاری از پیش نخواهد رفت.

این نماینده با اشاره به هزینه های هنگفتی که برای این کار شده بود گفت: با وجود این هزینه کمتر از یک میلیون نفر انصراف دادند و تمام کسانی هم که ثبت نام کرده‌اند، درآمد خود را کمتر از یک میلیون نفر عنوان کرده‌اند.

وی گفت: اگر دولت نتواند به عدد 10 میلیون نفر برسد هر آنچه که می‌کند زیان آور است و پولی هم عاید دولت نخواهد شد و عددی هم که از راه حذف چند نفر سفر کرده به خوارج عاید دولت خواهد شد در مقابل آن 40 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی عددی نخواهد بود.

دولت از سوی دیگر گفته است کسانی که اعتراض دارند می‌توانند اقامه دعوا کنند، از طرف دیگر هم گفته کسانی که در مرحله ثبت نام دروغ گفته‌اند باید دو برابر پولی را که گرفته‌اند پرداخت کنند، حالا با این وضعیت دولت باید، میلیون‌ها نفر را برای 45 هزار تومان دادگاهی کند، و دوقوه را مشغول این کار کند.

وی درپایان گفت: این گونه تصمیمات من درآوردی غیر از اینکه هزینه زیادی را هدر می‌دهد و وقت و زمان زیادی را از توان دولت می‌گیرد، مردم را نیز علاف و بدبین خواهد کرد.



منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :