دستگیری 71 تن در اعتراض‌ علیه پلیس اوهایو
تاریخ : 3 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
پلیس ایالت اوهایو آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که حدود 71 نفر در اعتراض ها به دنبال تبرئه یک افسر پلیس که عامل کشته شدن 2 سیاه پوست به ضرب گلوله بود، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از اعلام این حکم تظاهرات مسالمت آمیزی در منطقه کلیولند برگزار شد. این در حالی است که گزارش هایی از درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس نیز مخابره شده است.

رای یک قاضی دادگاه در ایالت اوهایو آمریکا نسبت به تبرئه یک افسر پلیس سفید پوست که 2 شهروند سیاه پوست را به ضرب گلوله از پای درآورده بود، اعتراضاتی به همراه زدوخورد به دنبال داشت.

پیش از این شبکه خبری روسی راشاتودی گزارش داده بود که مایکل برلو Michael Brelo افسر پلیس 31ساله شهر کلیولند در سال 2012، عمدی به 2 شهروند سیاه پوست آمریکایی شلیک کرد.

بر اساس این گزارش، جان پی. او دونل John P. O Donnell قاضی دادگاه بخش کویاهوگا Cuyahoga ایالت اوهایو روز گذشته (شنبه) اقدام این افسر پلیس خاطی در برخورد با یک وضعیت که وی آن را تهدیدآمیز توصیف کرد، اساسا موجه دانست و این افسر را تبرئه کرد.

اعلام این حکم برای این افسر سفید پوست، اعتراضاتی را در شهرکلیولند به دنبال داشت و مقام های این بخش از آمریکا خود را برای اعتراضات دامنه دار و گسترده آماده می کنند.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :