دستگاه قضایی تسلیم نمی شود
تاریخ : 21 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی معتقد است بیانیه هایی که در حمایت از افراد و چهره های متهم به تخلف که در دستگاه قضایی مورد بازخواست قرار گرفته اند سیاسی،غیر عقلانی،غیر شرعی و بر خلاف قانون اساسی است.

سید حمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانیه رییس دولت های نهم و دهم در دفاع از حمید بقایی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی و احکام آن باید مورد احترام همه باشد افزود:دستگاه قضایی در جهان مورد احترام همه شخصیت های سیاسی و کشوری است و احترام به آن برای حفظ کشور و قانون اساسی یک ضرورت است و در کشور همه باید به آرای آن تمکین کنند.


نماینده مردم نایین و خور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در کشورها مانع از قدرت طلبی قدرتمندان می شود ادامه داد:قوه قضاییه چارچوب آزادی های فردی را تضمین و خود محوری افراد دولتمند را کنترل و مانع از خودسری آن ها می شود و با این روش می توان قدرت دولتمردان را کنترل کرد.


تفاوتی میان افراد در اجرای عدالت نیست


وی با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی میان افراد قدرتمند وشهروندان عادی در اجرای عدالت نیست تصریح کرد: هیچ تفاوتی نمی کند فردی که مقام رسمی داشته در دولت قبل بوده یا در دولت اصلاحات مسئولیت داشته باشد بلکه مهم عملکرد فرد و تخلفاتی که مرتکب شده دارای اهمیت است و به این دلیل همه افراد خصوصا کسانی که مسئول بوده اند باید به آرای قوه قضاییه و روند دادرسی ها احترام بگذارند.


طباطبایی با تاکید بر اینکه نباید درمورد چنین پرونده هایی عجولانه اظهار نظر کرد گفت:همه باید صبور باشند و منتظر بمانند تا دستگاه قضایی با محاکمه ای عادلانه اتهام افراد را بررسی و پس از قطعی شدن رای در مورد آن اظهار نظر کرد.


عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی صدور بیاینه های سیاسی و جریانی را برای تحت الشعاع قرار دادن دستگاه قضایی غیر قانونی دانست و اظهار داشت:این رویه ها با چارچوب های قانون اساسی،شرع و منطق مطابقت ندارد و نظامی که محور آن ولایت فقیه است و ارکانش زیر نظر ولایت فعالیت می کنند هرگز تسلیم شرط و شروط افراد و جریان های سیاسی نمی شود در اجرای قانون نمی شود.


وی با رد اینکه این بیانیه فضاسازی برای فرار رییس دولت سابق از رسیدگی به اتهامات وی است گفت: در این زمینه نمی شود زود قضاوت کرد که اتهام به چه کسانی می رسد و باید صبر کرد و نباید از اینکه مسئولان نظام اسلامی هر یک متهم به تخلف شوند را مثبت دانست هر چند، اگر کسی از قدرت سو استفاده کرد باید بداند که دیر یا زود به اتهامش  رسیدگی می شود.


طباطبایی نایینی با بیان اینکه هیچ مسئولی در کشور مصونیت مطلق ندارد اظهار داشت:در هیچ کجای قانون اساسی مصونیت مطلق برای مسئولان کشور وجود ندارد و تنها برای برخی مقامات به صورت موقت مصونیت هایی پیش بینی شده است و بعد از دوره مسئولیت اگر فردی متهم به تخلف بود باید آزادانه به اتهام این مسئول رسیدگی و افراد به دقت محاکمه شوند که این موضوع حایز اهمیت است.


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دستگاه قضایی نشان داده است که این دستگاه زیربار فشارهای سیاسی تسلیم بی عدالتی نمی شود گفت:تجربه نشان داده است که درسال های اخیر رسیدگی ها عادلانه بوده است و قوه قضاییه در برابر فشارهای سیاسی مقاومت کرده است.


وی خاطرنشان کرد:دستگاه قضایی همواره مورد حمایت رهبری بوده است و ممکن است در بررسی اتهام های افراد جناح خاص و افرادی خاص ناراحت شوند اما قطعا رسیدگی به اتهام های افراد امید را در مردم بیشتر می کند.

گفتنی است دفتر رییس دولت های نهم و دهم با انتشار بیانیه ای حمید بقایی معاون اجرایی رییس دولت سابق را فردی پاک و پاکدست خوانده و از حمایت رییس جمهور سابق از وی خبر داده بود.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :