دستبند کارآگاهان پلیس بر دستان ۱۳۸ سارق حرفه‌ای پایتخت
تاریخ : 6 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت به مرحله جدید عملیات ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ اشاره و اظهار داشت: پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی ماموران و کارآگاهان پرتلاش پلیس آگاهی پایتخت توانستند در 48 ساعت گذشته طرح برخورد با سارقان و مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد:‌در این طرح 138 نفر از سارقان حرفه‌ای و مطرح پایتخت در قالب 31 باند در نقاط مختلف شهر شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: 73 نفر از این دستگیرشدگان یعنی 57 درصد آنها دارای سوابق متعدد جرم و جنایت و سرقت هستند و تازه از زندان آزاد شده‌اند.

سردار رحیمی به شناسایی و انهدام باندی که به 800 مورد سرقت اعتراف کرده است، پرداخت وگفت:‌ این باند 6 نفره از سارقانی بودند که رفتاری بسیار پیچیده وحرفه‌ای داشتند که تا این لحظه به این تعداد جرم اعتراف کرده‌اند.

وی در خصوص دو باند از سارقان مسلح که در این طرح شناسایی ومتلاشی شده‌ند، گفت:‌این افراد به ده‌ها سرقت مسلحانه به مغازه‌ها و افراد اعتراف کرده‌اند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ به باند سه نفره‌ای که از خانم‌ها و پیرزن‌ها زورگیری و خفت‌گیری می‌کرد پرداخت و ادامه داد:‌ اعضای این باند به ده‌ها مورد زورگیری و خفت‌گیری اعتراف کردند.

سردار رحیمی ادامه داد: یک باند سند نمره نیز در این طرح شناسایی و متلاشی شد؛ 15 دستگاه خودرو سرقتی از این افراد کشف و ضبط شد؛ این افراد بعد از سرقت خودروها برای آنها سند جدید می‌گرفتند.

وی به بیان جزئیات بیشتری در خصوص پرونده دستگیرشدگان پرداخت و اعلام کرد:‌از تعداد کل دستگیرشدگان 45 نفر در قالب 10 باند زورگیری، کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی می‌کردن؛ بعضا به عنوان مامور ناجا از مردم زورگیری می‌کردند.

رئیس پلیس پایتخت افزود:‌31 نفر در قالب 8 باند به سرقت منزل و مغازه؛ 41 نفر در قالب 10 باند به سرقت خودرو و موتورسیکلت؛ 7 نفر در قالب یک باند در حوزه جعل کلاهبرداری و 6 نفر نیز در قالب دو باند به سرقت مسلحانه و زورگیری مبادرت می‌کردند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت با بیان اینکه 10 نفر از محکومان متواری در این طرح شناسایی و دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: طرح‌های برخورد با سارقان حرفه‌ای و محکومان متواری با جدیت توسط کارآگاهان متبحر پلیس آگاهی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی در خصوص خفت‌گیری‌هایی که انجام می‌شود به شهروندان توصیه کرد از خود مراقبت بیشتری به عمل آورده و از قضات نیز خواست که با سارقانی که موجب رعب و وحشت مردم می‌شوند، برخورد جدی‌تری داشته باشند.

وی افزود:‌پلیس آنقدر مامور ندارد که آنها را در همه جا به کار گیرد و بنابراین بهتر است مردم مراقبت بیشتری از خود و اموال خود داشته باشند.

انتهای پیام/
http://fna.ir/bn6gib همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :