در صورت غیرقانونی اعلام شدن یکی از تصمیم‌های دولت از سوی دادگاه عالی، جشن برپا خواهم کرد
تاریخ : 27 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رئیس‌جمهور افغانستان ضمن تأکید بر قانونمند شدن افغانستان گفت که در صورت غیرقانونی اعلام شدن یکی از تصمیم‌های وی و یا کابینه دولت توسط دادگاه عالی این کشور، اشرف‌غنی آن روز را جشن خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور افغانستان در سخنرانی امروز خود در بیست و نهمین جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته حقوق ضمن تأکید بر قانونمندشدن این کشور گفت: روزی‌که دادگاه عالی یکی از تصمیم‌های وی یا کابینه دولت را غیرقانونی اعلام کند، آن روز را جشن خواهد گرفت.

اشرف‌غنی افزود: ثبات افغانستان در گرو برقراری عدالت است و متاسفانه نهادهای قضایی این کشور اعتبار چندان بالایی نزد مردم افغانستان ندارند بنابراین برای تغییر این فضا، باید با فساد مبارزه کرد.

«عبدالقادر عدالت‌خواه» عضو شورای عالی دادگاه عالی افغانستان، نیز در این مراسم ضمن تأیید اظهارات رئیس‌جمهور این کشور مبنی وجود فساد در این دادگاه گفت: فساد در دادگاه عالی افغانستان نسبت به دیگر ادارات دولتی کم‌تر است.

عدالت‌خواه افزود: تاکنون از فعالیت افراد متهم به فساد تاحدی جلوگیری به عمل آمده و دادگاه عالی افغانستان از 1384 هجری شمسی حدود 365 نفر را به خاطر تخطی از قانون و فساد بازداشت کرده است که در این میان، 87 نفر قاضی، 62 نفر کارمند دادگاه و 207 نفر دیگر کارمند دیگر ادارات دولتی بوده‌اند.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد برای آزادسازی این افراد فاسد اعلام کرد: قاضی‌های افغانستان مصون نیستند و تاکنون 64 نفر از جمله 40 قاضی و 33 کارمند دادگاه کشته شده‌اند.

عضو شورای عالی دادگاه عالی افغانستان از رئیس‌جمهور این کشور خواست که تأمین امنیت قاضی‌های افغانستان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :