در برجام ساختارهای قانونی بر حزب ارجحیت دارد
تاریخ : 14 اردیبهشت 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت وقوع هر مسأله‌ای در سیاست ازجمله توقف برجام از سوی رئیس‌جمهور جدید آمریکا را امکان‌پذیر دانست و گفت: با این حال مسائل سیاست داخلی کشورها در برخی موارد از سوی موازین بین المللی محدود می شود که توافقنامه برجام نیز یکی از این موازین است که کشورهای طرف مذاکره به راحتی نمی توانند آن را زیرپا بگذارند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در ادامه کشورهای امضاکننده موافقتنامه برجام را موظف به رعایت مفاد آن دانست و عنوان کرد: کشورهای 1+5 به عنوان طرفین مذاکرات هسته‌ای که برجام را به امضا رسانده اند موظف به رعایت مفاد آن هستند اما در برخی موارد ممکن است رئیس جمهوری پیدا شود که بخواهد آن را نقض کند چنانچه در تاریخ ناقضان بسیاری را در عرصه بین المللی دیده ایم.
نوذر شفیعی

وی ادامه داد: نقض برجام از سوی آمریکا تبعات بعدی را برای این کشور به عنوان یکی از اعضای 1+5 به دنبال خواهد داشت از این رو این کشور به راحتی نمی تواند خود را از تصمیم گیری های جمعی آن کنار بگذارد.

شفیعی در ادامه در خصوص تفاوت روی کار آمدن یک دمکارت با جمهوری‌خواه به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفت: برجام باید آنگونه که هست مو به مو اجرا شود و این موضوع ارتباطی به حزب رئیس جمهور آمریکا ندارد و اگر زمانی بخشی از برجام متوقف شده یا نقض شود، این امکان برای طرفین گذاشته شده تا به نقطه صفر بازگشته و همانگونه که تمایل دارند عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اظهارات نامزدهای هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا صرفا بار تبلیغاتی دارد و زمانی که رئیس جمهور وارد دولت شود ناخودآگاه در جریان عادی آن قرار می گیرد و ساختار بر او تحمیل می شود.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :