درخواست های بلاوجه متهم برای کارشناسی های غیرضروری!
تاریخ : 13 شهریور 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در ادامه جلسه دادگاه حمید باقری درمنی نماینده دادستان بیان داشت: وقتی ضمانت‌نامه پروسه‌اش طی نشده حتی توسط جوانمیر محمدی رئیس بانک شعبه مورد تایید نیست. متهم گفته پرداختی بابت ضمانت‌نامه‌ها نشده، معلوم است سند مکتوبی وجود ندارد حتی در زمینه شرکت دیگری که به نام برادر شماست. اینکه شما می‌گویید ضمانت‌نامه‌ها باید کارشناسی شوند نیازی به این مورد نیست. ضمانت‌نامه سند تجاری است و مبلغ در آن مشخص است.

وی ادامه داد: حال چه دلیلی دارد ما تقاضای کارشناسی کنیم؟! شما می‌گویید که ۴ سال در زندان مانده‌اید. من متذکر می‌شوم شما حتی با وجود وثیقه باید در زندان بمانید. 

در ادامه این جلسه متهم گفت: رد مال من از دادگاه تجدید نظر انجام شده و دو بار در خصوص پرونده حکم آزادی صادر شده است ولی آزاد نشدم. یکی از مهمترین مشکلات این است که بنده پرونده‌ام حقوقی نیست و این موارد را در این ۴ سال که زندان بودم با مطالعات فراوان در این زمینه‌ها متوجه شدم. حبس برای رد مال در نظر گرفته نمی‌شود ولی من پرداخت‌های لازم را به شما انجام دادم. من هیچگاه نگفتم با آقای جزایری ارتباط داشتم ولی وی نماینده شرکت فجر گستر بودند که با آقای نصیری کار می‌کردند. مراودات بنده با اشخاص مشخص است. نصیری زمانی که اعلام کرد وکالت به بنده داده اصلاً اینطور نبوده است. بانک گردشگری و آقای بیات مراوده‌ای با من نداشته ولی نصیری با این بانک در ارتباط بوده است و آقای بیات ۶ میلیارد تومان ضمانت از آقای نصیری دریافت کرد.

در ادامه وکیل بانک گردشگری در خصوص شرکت‌های پارسیان‌کیش، سامان مجد و صدور ضمانت‌نامه‌ها گفت: ۶ میلیارد تومان دریافت شد و با توجه به اعلام بانک ملی وصول نشد. مدیر بازرگانی نفت جی فردی به نام تاجیک را معرفی کرد که قصد خرید قیر به میزان ۸۴ هزار تن را داشت و همچنین براساس پیشنهاد نفت جی فردی معرفی شد که ۵۰۰ هزار تومان گردش مالی حساب داشت.

وی افزود: با مراجعات مکرر به بورس و نفت جی متوجه شدیم نه تنها قراردادی برای خرید و صادرات قیر وجود ندارد بلکه مشخص شد ۳ فقره سفارش خرید موجود است که بابت آن ۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده و براساس نظر کارشناسان هیچ قراردادی مبنی بر صادرات قیر وجود نداشت. بنابراین ۳۲ میلیارد تومان پول از بانک خارج شد بدون آنکه قیری خریداری شود.

متهم در جواب گفت: جزایری به همراه آقای نصیری نماینده ۲۴ شرکت بودند و در موارد بانک گردشگری دخالت داشتند. بنده هیچگونه دخالتی با این موارد ندارم.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :