درخواست قصاص براي 2 خواهر خطاكار
تاریخ : 27 آبان 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
زني كه متهم است در نوجواني با همدستي خواهر كوچكترش و يك مرد، شوهر خود را به قتل رسانده در جلسه محاكمه حادثه را شرح داد. به گزارش جوان، 15 دي‌ماه سال 93 بود كه مأموران پليس ملارد از كشف جسد مرد جواني حوالي شهر باخبر و در محل حاضر شدند. در اولين بررسي‌ها هيچ آثار جراحتي روي بدن مقتول مشاهده نشد به خاطر همين جسد براي شناسايي هويت و علت مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد.  تحقيقات بعدي نشان داد كه اين مرد به علت مصرف ماده سمي كشته شده است. پس از شناسايي هويت وي كه نادر نام داشت، بررسي‌ها در اين‌باره ادامه پيدا كرد و كارآگاهان در تحقيقات ميداني متوجه اختلاف نادر و همسرش شدند. همسر مقتول كه شهره نام داشت و آن زمان 17 ساله بود در اين باره تحقيق شد و اعتراف كرد كه با همدستي شهلا خواهر 14 ساله‌اش و مردي به نام سامان مرتكب قتل شده است.  او گفت: شوهرم رابطه خوبي با خواهرم نداشت و اجازه نمي‌داد او به خانه ما رفت و آمد كند. علت را كه سؤال كردم، گفت كه شهلا مشكل اخلاقي دارد و دوست ندارد به خانه ما بيايد. البته اين بخشي از مشكلاتي بود كه من با شوهرم داشتم. مدتي كه گذشت سامان كه با خواهرم دوست بود پيشنهاد قتل شوهرم را مطرح كرد. او خواست مقداري دارو و الكل را داخل ماءالشعير بريزيم و به خورد او بدهيم تا فوت شود. سامان دستور ساخت ماده كشنده را هم برايم پيامك كرد. من هم اين كار را كردم. وقتي شوهرم ماءالشعير را خورد، حالش بد شد و خيلي زود جانش را از دست داد. بعد با كمك سامان جسد او را به اطراف شهر منتقل كرديم.
با اقرار همسر مقتول، سامان و خواهر وي هم به اتهام همدستي در قتل بازداشت شدند و كيفرخواست عليه آنها صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. سه متهم روز گذشته پاي ميز محاكمه حاضر شدند. نماينده دادستان تهران ابتدا در جايگاه قرار گرفت و براي دو خواهر به اتهام مشاركت در قتل و براي سامان به اتهام معاونت در قتل درخواست صدور مجازات قانوني كرد.  سپس اولياي‌دم از طرف خودشان و دو نوه خردسالشان درخواست قصاص كردند و گفتند كه حاضر به گذشت نيستند.

در ادامه شهره، متهم رديف اول در جايگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: شوهرم مرد سختگيري بود و اجازه نمي‌داد كه خواهرم به خانه ما رفت و آمد كند. او مي‌گفت كه چون خواهرم با سامان رابطه دارد راضي به رفت و آمد او به خانه ما نيست. خواهرم و سامان هم از اين موضوع با خبر شده بودند به خاطر همين سامان به خواهرم پيشنهاد قتل شوهرم را داده بود. وقتي خواهرم موضوع را با من مطرح كرد، اول قبول نكردم. خواهرم گفت كه سامان به او گفته كه قبلاً هم به اين شيوه يك نفر را كشته و كار راحتي است. سامان تهديد كرده بود كه اگر شوهرم را نكشم، او من و بچه‌هايم را خواهد كشت به خاطر همين قبول كردم. او مقداري داروي بيهوشي، الكل چند ماده ديگر را به خواهرم داده بود كه آن را به خانه آورد. سامان از خواهرم خواسته بود اين مواد را مخلوط كنيم و داخل ماءالشعير بريزيم و به خورد شوهرم بدهيم. آن روز خواهرم به بهانه آوردن تبلت به خانه‌مان آمد و نقشه را اجرا كرديم.
در ادامه شهلا كه از كانون اصلاح و تربيت به دادگاه منتقل شده بود در جايگاه قرار گرفت و گفت كه او نقشي در اجراي نقشه قتل نداشته است.  او گفت: وقتي خواهرم خواست نوشيدني سمي را به شوهرش بدهد، خواستم اين كار را نكند. از شوهر خواهرم هم خواستم كه ماءالشعير را نخورد، اما قبول نكرد و حادثه اتفاق افتاد.
سامان وقتي در جايگاه قرار گرفت اتهامش را انكار كرد و گفت من اصلاً با اين دو خواهر ارتباط نداشتم. مدتي قبل از حادثه با خواهر كوچك‌تر ارتباط داشتم، اما وقتي فهميدم كه روي رفتارش كنترل ندارد، ارتباطم را قطع كردم. هيئت قضايي بعد از ختم جلسه وارد شور شد.


منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :