دادگاه عالی ونزوئلا یک شهردار دیگر را به زندان فرستاد
تاریخ : 19 مرداد 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

دادگاه عالی ونزوئلا دستور اخراج و حبس یکی دیگر از شهرداران منطقه کاراکاس را به اتهام عدم پیروی از دستورات برای سرکوب کردن معترضان در حوزه استحفاظی‌اش صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با تلاش‌های نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برای تحت پیگیرد قرار دادن دشمنانش با هدف تحکیم قدرتش دیوید اسمولانسکی، پنجمین شهردار اپوزیسیون است که ظرف دو هفته گذشته اخراج و یا محبوس شده است.

وی به دنبال این حکم که چهارشنبه شب صادر شد به ۱۵ ماه حبس محکوم شد. این در حالی است که هنوزمحل زندانی شدن اسمولانسکی شهردار منطقه ال‌هاتیلو کاراکاس مشخص نیست.

اسمولانسکی که یکی از فعالان دانشجویی سابق بوده یکی از برجسته‌ترین رهبران اعتراضات ضد دولتی چهار ماه گذشته است که در جریان آن دست کم ۱۲۴ تن کشته و صدها تن دیگر زخمی یا محبوس شده‌اند.

رهبران ائتلاف احزاب اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کردند که در انتخابات منطقه‌ای قریب‌الوقوع شرکت خواهند کرد تا مانع مادورو از تحکیم هر چه بیشتر قدرتش شوند.

این انتخابات برای ماه دسامبر برنامه‌ریزی شده اما ممکن است مجلس تازه‌ تأسیس موسسان این انتخابات را لغو کنند.

این در حالی است که دیگر رهبران اپوزیسیون متعهد شدند که دراین انتخابات شرکت نکنند چرا که معتقدند قطعا در این انتخابات تقلب صورت می‌گیرد.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :