دادستان کيفري بين المللي: بي طرفانه اقدامات اسرائيلي ها و فلسطينيان را بررسي مي کنیم
تاریخ : 11 اردیبهشت 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
دادستان دیوان کیفری بین المللی جمعه در یکی از روزنامه های فلسطین اشغالی اعلام کرد در صورتی که تصمیم بگیرد تحقیقی را درباره جرایم جنگی احتمالی که اسرائیلی ها و یا فلسطینان مرتکب شده اند ،آغاز کند ، این کار را در کمال بی طرفی انجام خواهد داد.

فاتو بنسودا در عین حال در مصاحبه ای با روزنامه هاآرتص تاکید کرد هنوز درباره آغاز چنین تحقیقی در خصوص حوادثی که بین فلسطینیان و اسرائیلی ها از ژوئن 2014 ( از جمله جنگ غزه ) به وقوع پیوسته، تصمیم گیری نکرده است و خاطر نشان کرد این دیوان به هیچ وجه در تصمیم خود تاخیر نخواهد انداخت .

وی در مصاحبه ای که از طریق ایمیل انجام شده است گفت:«من کاملا از پیچیدگی های سیاسی این مناقشه قدیمی،‌آگاه هستم . اما ماموریت من جنبه قانونی دارد. هرآنچه می توانم انجام دهم و انجام می دهم اجرای قانون با مطابقت کامل با اساسنامه رم (اساسنامه تشکیل دهنده دیوان کیفری بین المللی)، در استقلال و بی طرفی کامل است ،همان کاری که من در همه پرونده ها انجام داده ام.»

دادستان دیوان کیفری بین المللی تاکید کرد :« به عنوان دادستان، ملاحظات سیاسی وارد کار من نشده است و هرگز این ملاحظات در طول تصمیم گیری های من دخیل نخواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، فاتو بن سودا گفت:«مطمئنا، ما اتهامات جنگی علیه همه طرف های مناقشه را بررسی خواهیم کرد. من این مسئله را هم به اسرائیلی ها و هم به فلسطینیان گفته ام.»

فلسطینیان که انتظار پایان اشغالگری و تاسیس کشور فلسطینی آنها را حسابی کلافه کرده است با اسرائیلی ها ، رویارویی دیپلماتیک و قضایی را آغاز کرده اند که قرار است در برابر نهادهای بین المللی از جمله دیوان کیفری بین المللی به پیش ببرند.

فلسطین اول آوریل عضو دیوان کیفری بین المللی شد تا رهبران اسرائیلی را به ویژه به سبب جنایات جنگی به خصوص در غزه به دادگاه بکشاند.

بن سودا خاطر نشان کرد: « بررسی مقدماتی به معنای تحقیق نیست اما هدف از آن مشخص کردن این مسئله است که آیا پایه ای منطقی برای آغاز تحقیق است. هدف این است که در این مرحله اخباری از منابع معتبر دو طرف برای تصمیم گیری جمع آوری شود.»

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :