حکم زندان براي سردبير روزنامه زمان ترکيه به اتهام اهانت به اردوغان
تاریخ : 27 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
سردبیر روزنامه «زمان» ترکیه به اتهام اهانت به رجب طیب اردوغان به زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی العهد؛ دادگاه ترکیه دیروز سه شنبه حکم زندان به مدت بیست و یک ماه را به صورت تعزیری برای سردبیر یکی از روزنامه های انگلیسی زبان ترکیه به اتهام اهانت به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صادر کرد.

این دادگاه اعلام کرد: بولند کینیس سردبیر روزنامه ترکی «زمان» که به زبان انگلیسی به چاپ می رسد در صفحه اجتماعی خود در تویتر به رئیس جمهور ترکیه بی احترامی و اهانت کرده است و از مادر اردوغان بطور نامناسبی سخن به میان آورده است.

شایان ذکر است کینیس در صفحه اجتماعی خود در تویتر نوشته بود: مادر اردوغان اگر زنده بود از عملکرد اردوغان در ترکیه احساس شرمساری می کرد.


دادستاني ترکيه شکايت اردوغان را از خبرنگار روزنامه طرف رد کرد

در خبری دیگر، دادستانی ترکیه شکایت رئیس جمهور این کشور را از خبرنگار روزنامه طرف به علت انتشار خبری درباره ساخت ویلاهای متعلق به خانواده رئیس جمهور ترکیه در منطقه اورلا رد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه طرف چاپ ترکیه، دادستانی ترکیه پیگرد قضایی میرای تامر خبرنگار روزنامه طرف را که متهم به توهین به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شده بود، رد کرد.

دادستانی ترکیه تاکید کرد،‌ میرای تامر در گزارشی که موجب شکایت از وی شده است، هیچ اتهامی را علیه هیچکس مطرح نکرده و فقط گزارشی را درباره اقدامات سازمان های مرتبط با ساخت این ویلاها تهیه کرده است.

دادستانی ترکیه تاکید کرده است ، انتشار خبر و گزارش درباره رئیس جمهور را باید در چارچوب آزادی رسانه ها ارزیابی کرد.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :