حکم تاج به اسلامیان خلاف اساسنامه وغیرقانونی است
تاریخ : 9 آبان 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
 کارشناس حقوقی فوتبال معتقد است حکم اسلامیان غیر قانونی است.

به گزارش تابناک ورزشی در حکم اول رییس فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند به عنوان سرپرست سازمان لیگ و نایب رییسی دوم فدراسیون فوتبال منصوب کرد. به هر ترتیب تا زمان برگزاری مجمع عمومی، باید بهاروند سرپرست هر دو پست باشد تا مجمع به او رای بدهد.اما نکته این است که خود بهاروند عضو هیات رییسه است و هنوز هیات رییسه یک جای خالی دارد که تعداد اعضایش به عدد ۹ برسد.
به همین دلیل مهدی تاج در حکم دیگری محمود اسلامیان که در انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال برای نایب رییسی دوم رای نیاورده بود،‌ را به عنوان مشاور و عضو موقت هیات رییسه منصوب کرد.
در همه سالهای گذشته چنین حکمی و چنین ‍ سمتی با عنوان عضو موقت هیات رییسه در فوتبال ایران صادر نشده بود.
دكتر غلامرضا رفيعي حقوقدان در این باره به سایت نود می گوید: طبق اساسنامه عضويت در هيئت رئيسه فقط با راي مجمع درست است  و هيچ كس نمي تواند بر خلاف اساسنامه عمل كند حتي اگر اين فرد رئيس فدراسيون فوتبال باشد.
وی اینطور ادامه می دهد: آقاي تاج مي تواند بي نهايت مشاور داشته باشد اما به هيچ عنوان نمي تواند فردي را خودش وارد هيئت رئيسه كند.اين كار خلاف قانون و اساسنامه است و من هم تعجب کردم که این خبر را شنیدم. مگر می شود چنین کاری کرد ولو اینکه موقت باشد؟
یکی از کارشناسان حقوقی هم که در قبلا در فدراسیون فوتبال کار می کرده و نمی خواست در این باره اظهار نظر کند هم تایید کرده که هیچ کجای اساسنامه چنین سمتی یعنی عضو موقت هیات رییسه وجود ندارد‍!
برخی عقیده دارند تاج می خواهد اسلامیان را به عنوان یکی از نواب رییس معرفی کند. در هر حال فعلا هیات رییسه هنوز هشت نفر است و همه منتظر نفر نهم هستند چرا که طبق اساسنامه هیات رییسه باید نفره باشد.برخی عقیده دارند تاج می خواهد اسلامیان را به عنوان یکی از نواب رییس معرفی کند. در هر حال فعلا هیات رییسه هنوز هشت نفر است و همه منتظر نفر نهم هستند چرا که طبق اساسنامه هیات رییسه باید نفره باشد. 
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :