حماس: دادگاه قاهره صلاحیت صدور حکم علیه حماس را نداشت
تاریخ : 10 اسفند 1393

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رهبران حماس در جدیدترین واکنش‌های خود علیه حکم دادگاه مصری اعلام کردند رژیم صهیونیستی علی‌رغم هم‌پیمانی با مصر همچنان دشمن ملت‌های منطقه باقی خواهد ماند.

به گزارش فارس، واکنش‌ رهبران حماس به حکم دادگاه رسیدگی به امور فوری قاهره علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» همچنان ادامه دارد.

موسی ابومرزوق: دادگاه قاهره صلاحیت صدور حکم مذکور را نداشت

«موسی ابومرزوق» معاون ریاست دفتر سیاسی حماس اعلام کرد دادگاه مذکور حکمی سیاسی را صادر کرده که اصلا در صلاحیتش نبوده است.

وی افزود: حماس نمی‌تواند در این باره از خود دفاع کند زیرا جزء یکی از طرفین شکایت نیست. ابومرزوق در ادامه گفت: دادخواستی مشابه همین دادخواست علیه اسرائیل مطرح شد اما جالب است که دادگاه یاد شده با این بهانه که رسیدگی به شکایت مذکور در تخصصش نیست، آن را رد کرد اما حال علیه حماس حکم صادر کرده است.

سامی ابوزهری: اسرائیل علیرغم اتحاد با مصر، دشمن منطقه باقی خواهد ماند

«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: میزان هم‌پیمانی اسرائیل با نظام کنون مصر به هر میزان هم برسد، رژیم اشغالگر اسرائیلی دشمن حقیقی ملت‌های منطقه باقی خواهد ماند.

اسامه حمدان: بحران‌های داخلی مصر با تحریک علیه حماس حل نمی‌شود

«اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی حماس نیز گفت: بحران‌های داخلی مصر با تحریک علیه حماس حل نمی‌شود.

وی در گفت‌وگویی که از شبکه «الجزیره» پخش می‌شد، افزود: حماس اشکالات بسیاری در حکم صادر شده دیده است از جمله اینکه به صورت بیانیه‌ای فارغ از مضمون قانونی و قضائی صادر شده و شامل هیچ ادله و یا اتهاماتی نیست و از مسائل کلی صحبت می‌کند.

حمدان تصریح کرد که این حکم فقط یک اقدام سیاسی است و بس. وی در ادامه تاکید کرد که حماس همواره به مصر و ملت آن احترام گذاشته اما این باعث نمی‌شود از نظام مصر انتقاد نکند.

گروه‌های مختلف فلسطینی نیز با صدور بیانیه‌هایی جداگانه این حکم را محکوم کردند(+). همزمان دیشب تظاهرات هزاران نفری در غزه علیه صدور این حکم برگزار شد.

«صلاح البردویل» یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد شواهد موجود حاکی از آن است که مصر برای حمله نظامی علیه نوار غزه آماده می‌شود.
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :