حذف رشته پزشکی قانونی منجر به کمبود متخصصان خواهد شد
تاریخ : 15 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

محمد سعید طاهری متخصص پزشکی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در خصوص حذف رشته پزشکی قانونی از لیست انتخاب رشته دستیاری دوره چهل و پنجم آزمون دستیاری اظهار داشت: رشته تخصصی پزشکی قانونی از قدیمی ترین و کاربردی ترین رشته ها در عرصه پزشکی است، فارغ التحصیلان این رشته در بخش های مختلف از جمله سازمان پزشکی قانونی، بیمارستانها و مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند و روزانه خدمات زیادی به مردم و مراجع قضایی ارائه می دهند.

وی افزود: نیاز به این رشته روز به روز در حال افزایش است. این در حالیست که درکمال تعجب در دفترچه انتخاب رشته دستیاری سال جاری این رشته از لیست رشته های تخصصی حذف شده و صرفا به این جمله اکتفا شده که بنا بر برش آمایشی و برنامه ریزی تأمین و تربیت نیروی مورد نیاز متخصص در این رشته ( پزشکی قانونی ) پذیرش دستیار صورت نمی گیرد.

این متخصص پزشکی قانونی ادامه داد: این توجیه در تناقض کامل با نیاز گسترده به این رشته و خدمات تخصصی آن در جامعه است و معلوم نیست در آینده چه کسی پاسخگوی کمبودهای این بخش در جامعه و عواقب ناشی از آن خواهد بود.

انتهای پیام/
http://fna.ir/bn8dpl همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :