جمعیت کیفری هلند در ۱۰ سال گذشته به نصف کاهش یافته است
تاریخ : 14 شهریور 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، یان واندیک مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگاه لاهه در دهه 1980 در اجلاس دو روزه سیاست های پیشگیری از جرم و گستره مجازات های جایگزین حبس در هتل هما تهران با ذکر ضرب المثلی در اهمیت پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: ما به انگلیسی می گوییم یک جو پیشگیری بهتر از کلی مداوا است یعنی پیشگیری بهتر ازدرمان است. 

وی درباره فعالیت کشور خودش هلند در بحث پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: در کشور خودم از 1980 این موضوع مورد اهمیت قرار گرفت و کار مهمی در هلند انجام دادیم که واقعا مثممرثمر است.

واندیک اضافه کرد: نرخ زندانیان در کشورهای غربی یک نفر در هر هزار نفر کاهش یافت و موفق شدیم در هلند جمعیت زندان ها را در 10 سال گذشته به نصف، کاهش دهیم و این هم از حیث انسانی مهم و هم به نفع دولت است. اگر بتوان نصف جمعیت کیفری را نداشته باشیم واقعا غنیمت است.

این مقام قضایی در هلند تصریح کرد: با کاهش قابل ملاحظه زندانیان در هلند، بسیاری از زندان ها را بستیم و تغییر کاربری و همچنین تعدادی از آنها را به کشورهای دیگر مانند بلژیک اجاره دادیم برنامه ای داده ایم.

وی با بیان اینکه تعداد زندانیان در هلند به نصف رسیده است، گفت: چون اولویت خود را به پیشگیری از وقوع جرم گذاشتیم نه راهبردهای سنتی گذشته. پیشگیری از وقوع جرم در سیاست گذاری های ما هم یک اولویت شد البته نخستین کشور اروپایی که به کاهش جمعیت کیفری اندیشید سوئد بود که در اواخر قرن گذشته در این زمینه قانونگذاری و سیستمی ایجادکرد که با آن توانست نرخ زندانیان را کاهش دهد.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :