جزئیات پیشنهاد حل مشکل صندوق فولاد کشور در لایحه بودجه ۹۴
تاریخ : 9 اسفند 1393

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 94 کشور بند ج تبصره 3 توسط نمایندگان مجلس تصویب شده بود و پیشنهادات الحاقی به این بند مطرح شد.

بر این اساس به دولت اجازه داده می‌شود بدهیهای خود به بخشهای خصوصی و تعاونی و پیمانکاران، شهرداریها، صندوقهای بیمه‌ای، صنایع دفاع و مصارف جدول (18) را با اولویت پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، حق بهره‌برداری و بهره مالکانه موضوع این تبصره و ردیف شماره 9-101000 جدول شماره (8) این قانون پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور با اعلام سازمان حسابرسی و یا ذی‌حساب دستگاههای اجرائی ذی‌ربط حسب مورد بدون الزام به رعایت ماده (29) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی پرداخت و یا تسویه و سپس تهاتر کند.

واگذاری تهاتری باید با رعایت اصل پنجاه وسوم (53) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (گردش خزانه) انجام شود و قیمت سهام تهاترشده نباید از قیمت پایه بورس و یا پایه مزایده کمتر باشد.

پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا مشمول تأیید سازمان حسابرسی نمی‌شود و با تأیید ذی‌حساب و رئیس دستگاه اجرائی و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام می‌پذیرد.

پیش از تصویب این بند عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان پیشنهاد داد، تا از محل درآمدی بند‌های ب و ج مشکل بازنشستگان فولاد حل و فصل شود، اما ابوترابی فرد به عنوان رئیس جلسه مجلس عنوان کرد، از این پیشنهادها زیاد مطرح می شود و نمی توان مشکل این اقشار را حل کرد، به همین علت تبصره الحاقی 16 را که در این خصوص است برای بررسی و تکمیل شدن به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع داد.

براین اساس تبصره الحاقی 16 عنوان می ‌کند: به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) اجازه داده می‌شود، معادل سهام، سهم الشرکه، اموال، شرکتها و حقوق بهره‌برداری از معادن مربوط به انتقال صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، که براساس قوانین بودجه سالهای 1389 تا 1392 مورد توافق وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته، ولی قرارداد واگذاری آن منعقد نشده است را در سال 1394 به آن صندوق انتقال دهد و یا تسویه نماید.

به گزارش فارس طی روزهای گذشته برخی از بازنشستگان صندوق فولاد به منظور احقاق حقوق معوقه خود مقابل مجلس تجمع کرده بودند.

در ادامه بند د نیز مصوب شد: هزینه کارشناسی از محل منابع حاصل از واگذاری‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی قابل تأمین و پرداخت است.

انتهای پیام/ب


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :