تلاش‌اوباما برای‌جلوگیری از تصویب‌لایحه‌ضدایرانی
تاریخ : 27 اسفند 1393

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
یک رسانه آمریکایی از لابی مقامات ارشد کاخ سفید و شخص اوباما با سناتورهای دموکرات برای جلوگیری از همراهی آنها علیه لایحه ضد ایرانی قبل از توافق هسته ای خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از پلتیکو، کاخ سفید شدیدا در تلاش است تا از پیوستن سناتورهای دموکرات به جبهه سناتورهای جمهوری خواه در قبال توافق هسته ای با ایران جلوگیری کند.

بنا بر این گزارش، مقامات ارشد کاخ سفید و حتی شخص باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شدیدا در حال لابی کردن با سناتورهای هم حزبی خود در این خصوص هستند تا قبل از توافق هسته ای با ایران بتوانند مانع از تصویب لایحه پیشنهادی «باب کروکر» و «رابرت منندز» شوند.

منابعی در سنای آمریکا این خبر را داده اند که کاخ سفید با هدف ممانعت از ایجاد اکثریت برای جلوگیری از وتوی مصوبه احتمالی کنگره علیه توافق هسته ای با ایران توسط باراک اوباما صورت می گیرد.

بنا بر این گزارش کاخ سفید برای این منظور از هیچ تلاشی دریغ نکرده است بطوریکه شخص رئیس جمهور آمریکا با سناتورهای هم حربی خود در کمیته روابط خارجی بطور مستقیم صحبت کرده است.

کاخ سفید در این تلاش ها از کسانی مثل «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم برای لابی با سناتورهای دموکرات نیز استفاده کرده است.

لایحه ای که جمهوری خواهان به دنبال به تصویب رساندن آن هستند به کنگره آمریکا این اجازه را خواهد داد تا توافق هسته ای احتمالی با ایران را بپذیرد یا رد کند.


منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :