تصادف ساختگی برای سرقت‌هاي طلايي
تاریخ : 1 آذر 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
دو مجرم سابقه‌دار سوار بر موتور در خيابان‌هاي شمال شهر پرسه ‌مي‌زدند و بعد از شناسايي خودروهاي مدل‌بالا كه راننده‌شان گردنبند طلايي به گردن‌ داشتند با ايجاد تصادف ساختگي سرقت ‌خود را رقم زده و خلاف جهت خودروها فرار مي‌كردند.
 
به گزارش جوان، عصر روز 24 تيرماه امسال بود كه مردي وارد كلانتري 101 تجريش شد و پليس را از ماجراي سرقت گردنبندي طلایش با خبر كرد. او گفت: ساعت 16 سوار بر خودروي شخصي خودم در حال عبور از بزرگراه صدر، حدفاصل شريعتي و بلوار كاوه بودم كه يك موتورسيكلت هونداي قرمز رنگ كه دو پسر جوان سوار آن بودند با آيينه سمت راننده خودروام برخورد كرد. وقتي توقف كردم پسري كه ترك‌نشين موتور بود از من خواست شيشه را پايين بدهم تا درباره خسارتي كه به خودروام وارد شده حرف بزنيم. وقتي شيشه را پايين دادم ناگهان دست انداخت و گردنبند طلايم كه 10 ميليون تومان قيمت داشت را سرقت كرد. من هم دست انداختم و دست سارق را گرفتم به طوري كه بندساعت مچي‌اش پاره شد اما هر طور كه بود توانست ترك موتور سوار شود و هر دو خلاف جهت حركت خودروها فرار كردند.

وقتي كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند مشخص شد شكايت‌هاي مشابهي به پليس گزارش شده است. تحقيقات حكايت از اين داشت كه همه سرقت‌ها در مناطق شمالي شهر و با ايجاد تصادف ساختگي رقم خورده است.

در حالي كه بررسي‌ها در جريان بود خبر رسيد هشت سارق كيف‌قاپ و گردنبند قاپ از سوي كارآگاهان اداره 18 پليس آگاهي بازداشت شده‌اند. متهمان در بازجويي‌ها گفتند كه بيشتر گردنبندقاپي‌هاي شمال تهران از سوي مجرم سابقه‌داري به نام‌ بابك.‌الف 28 ساله انجام مي‌شود. مشخصاتي كه متهمان از بابك در اختيار پليس گذاشتند با مشخصاتي كه شاكيان در اختيار مأموران گذاشته بودند مطابقت داشت، بنابراين كارآگاهان مطمئن شدند يكي از سارقان تحت تعقيب بابك است.

در شاخه ديگري از بررسي‌ها تصاوير بابك از دوربين‌هاي مداربسته محل‌هايي كه سرقت‌ها در آن انجام شده بود به دست آمد و شاكيان وي را به عنوان سارق گردنبندقاپ شناسايي كردند. پس از شناسايي بابك مشخص شد كه او از مدتي قبل با تأمين قرار از زندان آزاد شده است. همچنين مشخص شد او يك باغ‌ويلا در شهريار خريده است. بعد از آن بود كه مخفيگاه وي تحت كنترل نامحسوس پليس قرار گرفت تا اينكه ساعت 10:30 روز نهم آبان ماه، كارآگاهان موفق شدند بابك را كه سوار بر خودروي پژو206 بود هنگام خارج شدن از ويلايش بازداشت كنند.

او در اولين بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي گردنبند اعتراف كرد و همدست 23 ساله‌اش مهران.م را به پليس معرفي كرد.
 
بابك گفت: همراه مهران سوار بر موتور در خيابان‌هاي شمال شهر پرسه مي‌زديم. بعد از شناسايي خودروهاي مدل بالاي تك‌سرنشين كه گردنبند طلا به گردن داشتند با ايجاد تصادف ساختگي دست به سرقت مي‌زديم و بعد خلاف جهت خودروها فرار مي‌كرديم.
 
بعد از اقرار بابك با اطلاعاتي كه او در اختيار پليس گذاشت كارآگاهان مخفيگاه مهران را در اسلامشهر شناسايي و او را بازداشت كردند.

سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: دو متهم به دهها فقره سرقت و گردنبندقاپي در مناطق شمالي و مركزي تهران اعتراف كرده‌اند. وي ادامه داد: براي شناسايي ساير جرائم احتمالي متهمان دستور انتشار بدون پوشش تصاوير آنها از سوي قاضي صادر شده است و شاكيان مي‌توانند براي طرح شكايت به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در بزرگراه شهيد صدر – مسير شرق به غرب – ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :