تشکیل اولین جلسه «هیأت‌های اندیشه‌ورز» معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه
تاریخ : 7 مرداد 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، اولین جلسه شورای بررسی‌های استراتژیک ( اتاق فکر) و هیأت های اندیشه ورز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با حضور جمعی از مدیران، نمایندگان سازمان‌های مختلف، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و فرهیختگان در سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد.

جلیلیان سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی و رئیس شورای بررسی‌های استراتژیک( اتاق فکر) و هیأت‌های اندیشه ورز با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از خرد جمعی، تقلیل ضریب خطای تصمیم‌گیری و اهمیت بسترسازی به منظور کاهش انحراف معیارهای کارکردی گفت: ضرورت شناسایی فرصت‌ها و تهدید‌های پیش رو، ایجاد اتاق فکر وهیأت‌های اندیشه ورز را در این معاونت اجتناب ناپذیر کرده است.

وی اضافه کرد: هر سیستم و سازمانی با هر اندازه بهرگیری از ظرفیت دانش و مدیریت اطلاعات و مدیریت اندیشه، نیاز به بارش فکری و بهره گیری از ظرفیت و مدیریت دانش دارد که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز از این قاعده مستثنی نیست و به رغم بهره گیری  از ظرفیت مطالعات اجتماعی، جرم شناسی، روانشناسی و سایر علوم، خروجی پژوهش‌ها و مدیریت برنامه‌ریزی همچنان نیاز مبرمی به تفکر جمعی داریم تا به کمک هم بتوانیم مجموعه را به سمت اهداف و چشم انداز روشن که بخشی از آن پیشگیری از جرائم و آسیب های ناشی از آن است، راهبری فکری کنیم.

امیر رضایی مشاور و دبیر علمی اتاق فکر هم دراین نشست اظهار داشت: اتاق فکر به عنوان سکوی دانائی که برای راهبری فکری و جایگاه و خاستگاه هیأت های اندیشه ورز متبوع، با هم آیندی و دانش افزایی به تفکر جمعی می‌پردازد.

وی محوری ترین اقدام اتاق فکر را بسترسازی تولید فکر، مدل و الگویابی چند لایه‌ای متناسب با نیاز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد پیشنگر عنوان کرد.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :