تدوین پیوست فرهنگی برای قوانین تازه تصویب در معاونت فرهنگی قوه قضائیه
تاریخ : 1 مرداد 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مسعود معصومی لاری معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه امروز در جمع روسا و دادستان های سراسر استان گفت: شورای مهندسی فرهنگی از سه سال پیش با هدف تهیه پیوست‌های فرهنگی برای طرح‌های کلان در قوه قضائیه فعال شده که یکی از مهمترین برنامه‌های این شورا، تهیه پیوست فرهنگی برای قوانین تازه تصویب است.

وی افزود: در پیوست فرهنگی، تاثیر قوانین بر افراد و جامعه بررسی و برای جلوگیری از آثار منفی آنها، راهکار ارائه می شود تا نگاه اصلاحی مجرم که در قوانین به دنبال آن هستیم، محقق شود.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه در ادامه سخنان خود، ارتقای فرهنگ دینی و رفتار حرفه ای کارکنان حوزه های قضایی سراسر کشور را مهمترین هدف معاونت فرهنگی قوه قضاییه برشمرد و گفت: به همین منظور دوره های آموزشی کاربردی، اخلاق حرفه ای تدوین و در دست اجراست که تاکنون 65 درصد کارکنان دستگاه قضایی سراسر کشور تحت پوشش این دوره ها قرار گرفته اند و امیدواریم امسال به 100 درصد برسد.

وی از برنامه‌های تقویت بنیان خانواده در دستگاه قضایی گفت و افزود: در قالب این طرح در یک بازه ی زمانی 5 ساله، دوره های آموزشی روانشناسی، دینی و حقوقی برای زوج های جوان برگزار می شود.

طرح جام معرفت یکی دیگر از برنامه هایی بود که معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه امروز در گرگان از اجرای آن خبر داد و گفت: در قالب این طرح مسابقه کتابخوانی با هدف آشنایی کارکنان به ویژه کارکنان جوان با مبانی و تاریخ انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، حیات اجتماعی را مهمترین عامل پویایی و ماندگاری هر جامعه عنوان کرد و افزود: برای ایجاد حیات اجتماعی باید عمل درست و صالح را با ایمان توام کنیم تا بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

وی از مسئولان حوزه های قضایی استان درخواست کرد تا با مشارکت در برنامه های فرهنگی در این بخش پیشرو باشند و در رفتار و عمل هم نگاه فرهنگی و اسلامی داشته باشند.

گفتنی است معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه برای شرکت در جلسه اعضای هسته‌های جهادی حوزه های قضایی سراسر استان و مسئولان فرهنگی به گلستان سفر کرده است و همچنین دیدار با قضات روحانی دادگستری های استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وی به این استان است.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :