تحقق «اشتغال» رسالت حقوق شهروندی است/ موانع سند حقوق شهروندی رفع شود
تاریخ : 6 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدحسین رستمی در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری رویداد حقوق شهروندی، چشم‌انداز روشن کارآفرینی در وزارت رفاه گفت: یکی از وظایف ما این است تا موانع موجود در راه تحقق سند حقوق شهروندی را برطرف کنیم و آن را به مردم بشناسانیم.

وی ادامه داد: تا به امروز درباره مفهوم حقوق شهروندی اطلاع‌رسانی شده و مردم با این واژه آشنا شده‌اند اما باید برای عملیاتی شدن این مفاهیم هم اقدامات جدی انجام شود.

مدیر کل معاونت حقوقی رئیس جمهوری گفت: سند حقوق شهروندی باید اجرا شود و یکی از مفاد این سند سلایحه‌ای که در زمینه دانشجویان ستاره دار مطرح شده که از ادامه تحصیل باز مانده اند به همین منظور این لایحه تهیه خواهد شد و به هیأت دولت می‌رود تا حقوق این دانشجویان ضایع نشود.

همچنین در این نشست محمود عباسی دستیار حقوق شهروندی وزارت دادگستری گفت: رسالت حقوق شهروندی تحقق کار و اشتغال است. زمانی که می‌گوییم شهروندان حق اشتغال دارند رسالت این حقوق را بیان کرده‌ایم که باید زمینه تحقق آن هم مهیا شود.

وی ادامه داد: موانع تحقق حقوق شهروندی باید برطرف شود و برای رسیدن به این هدف موانع حقوقی و قانونی موجود را باید از میان برداریم.

عباسی گفت: موانع اشتغالزایی باید هرچه سریعتر شناسایی شوند و چنانچه فرصت‌های شغلی ایجاد شود در مسیر تحقق حقوق شهروندی حرکت کرده‌ایم.

منشور حقوق شهروندی 29 آذر سال 95 رونمایی شده است.

انتهای پیام/
http://fna.ir/bn6h2w همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :