بررسی طرح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها
تاریخ : 14 فروردین 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه موضوع قانون انتخابات تا کنون در چند دوره مجلس مطرح شده است، گفت: در هر دوره مجلس به علت طولانی شدن بررسی قانون انتخابات و کندی دولت در ارائه لایحه آن، باعث شده این قانون به هیچ انتخاباتی نرسد.

بررسی یک سوم قانون انتخابات در دولت باقی‌ مانده است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تأکید کمیسیون شوراها بر به سرانجام رسیدن قانون انتخابات، عنوان کرد: تا پیش از عید قرار بود دولت در مهلتی که مجلس به آن داد، لایحه قانون جامع انتخابات را به مجلس برساند که این امر صورت نگرفت و مجلس هم به موعد بررسی لوایح برنامه و بودجه رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان وزارت کشور بخش‌هایی از لایحه قانون جامع انتخابات را در اختیار کمیسیون قرار دادند، اظهار داشت: تا کنون حدود 130 ماده از این لایحه در هیأت دولت به تصویب رسیده و 40 ماده از آن مانده است که به گفته مسئولان وزارت کشور تا بعد از برگزاری انتخابات 96 در اختیار مجلس قرار می گیرد.

طرح و لایحه قانون انتخابات تجمیع می‌شود

سلیمی ادامه داد: کمیسیون شوراها نیز به علت تأخیر دولت در ارائه لایحه خود، طرحی را برای قانون انتخابات در دست داشته که بعد از برگزاری انتخابات قصد آغاز بررسی آن را دارد و اگر دولت فعالیت خود را تسریع کند، می تواند لایحه خود را ارائه کرده و مواد طرح و لایحه با هم تجمیع شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: نخستین اولویت کمیسیون شوراها بعد از برگزاری انتخابات، بررسی طرح و لایحه قانون جامع انتخابات خواهد بود و قطعا در سال جاری تصویب شده و به انتخابات مجلس یازدهم می رسد.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :