باز آفرینی پایدار در تهران نیازمند اقدامات اساسی ارگان‌ها/ شورایاری‌ها باید محمل قانونی پیدا کنند
تاریخ : 2 مرداد 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس؛ زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران، در جلسه بررسی مشکلات اهالی منطقه 7 با بیان اینکه در ضلع شرقی منطقه 7 آسیب‌های اجتماعی بسیاری وجود دارد، گفت: اقدامات مربوط به بافت فرسوده تنها مربوط به شهرداری نیست ونیازمند به همراهی مردم است.

وی افزود: بخشی از بسته‌های تشویقی از جمله ارائه پروانه و طراحی نمای رایگان را شهرداری در اختیار مردم قرار می‌دهد؛ ولی جواز آب و برق در اختیار ما نیست و پرداخت‌ها توسط بانک‌های عامل است که باید همکاری لازم را داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با ضمن بیان ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده بیان داشت: با تشکیل ستاد بازآفرینی شهری، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده علی‌الخصوص در شهر تهران در حال انجام است ولی نیاز به اقدامات بیشتری دارد.

نژادبهرام با بیان اینکه 1000 مدرسه فرسوده وجو دارد که نیاز به نوسازی دارد، افزود: در نوسازی مدارس شهرداری برخی تعهدات را بر عهده دارد؛ هم‌‌چنین از نمایندگان مجلس خواستاریم نسبت به تزریق بودجه مدارس همراهی داشته باشند تا بودجه به آموزش و پرورش اختصاص یابد و اقدامات سرعت بیشتری پیدا کنند. طرح دوفوریتی برای قانونی شدن شورایاری ها به مجلس ارائه شود.

در ادامه این جلسه شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران با بیان نیاز مشارکت و همکاری در حل مشکلات این شهر، اظهار داشت: اگر همه در کنار هم قرار گیریم و در امور مشارکت داشته باشیم، با هزینه کم‌تر و بهره‌وری بیشتر می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

وی افزود: قوانین وضع شده باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد؛ در خصوص شورایاری‌ها اقدامات خوبی در قانون پیش‌بینی شده است و در شورای پنجم مطرح شده که شورایاری‌ها باید محمل قانونی داشته باشند و در قالب طرح دوفوریتی به مجلس ارائه شوند.

امانی  با بیان اینکه هر کجا که نظام با مشکلاتی مواجه شده، حضور مردم مسبب حل مشکلات است، گفت: رابطه و همکاری شورای شهر، مردم و شورایاری در حل بسیاری از مشکلات موثر است.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :