بازداشت یک کارمند سفارت آمریکا در قاهره به اتهام رهبری باند تروریستی
تاریخ : 22 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
مسئولان مصری یک کارمند امنیتی سفارت آمریکا در قاهره را به اتهام رهبری یک باند تروریستی و اجرای ۱۳ فقره عملیات تروریستی در مصر بازداشت کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، مسئولان مصر یک نگهبان امنیتی تبعه مصری در سفارت آمریکا به نام «احمد علی» (42 ساله) را به اتهام دست داشتن در باند «گردان های حلوان» و مشارکت در 13 فقره عملیات تروریستی در مصر از جمله آتش زدن دادگاه حلوان و نیز رهبری این گردان برای منفجر کردن چند پست برق در این منطقه، دستگیر کردند.

تحقیقات دادستانی که توسط افسران دستگاه امنیت ملی مصر جمع آوری شده است، نشان می دهد که متهم مذکور در قضیه گردان های حلوان به دلیل آنکه رهبری این باند برای اجرای عملیات های تروریستی و قتل تعدادی از نیروهای پلیس را بر عهده داشته است، تحت تعقیب قرار دارد.

در همین رابطه مجله دیلی بست آمریکا نوشت که بازداشت این کارمند امنیتی سفارت آمریکا در قاهره به منزله وارد کردن شوک به تعدادی از مسئولان آمریکایی است و این حادثه یک شکست امنیتی برای آمریکا محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، مسئولان آمریکا در تلاش هستند تا اطلاعاتی از مسئولان مصر درباره این قضیه کسب نمایند و این در حالی است که مسئولان مصری از قبل مسئولان آمریکا را در جریان دستگیری این کارمند قرار نداده بودند.

یک مسئول در سفارت آمریکا نیز گفت که دادستانی به این کارمند سفارت رسما اتهاماتی از قبیل کمک به طراحی و مشارکت در بیش از 12 حمله علیه نیروهای امنیتی را وارد کرده است.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :