بازداشت دو مظنون به تروریستم در سوئد
تاریخ : 11 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
دستگاه های امنیتی سوئد دوشنبه از بازداشت دو تن برای کمک به تروریسم خبردادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، یکی از افراد بازداشت شده، به استخدام جنگجو برای رفتن به عراق و سوریه مظنون است.

دستگاه های امنیتی سوئد در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد یک فرد را در اوربرو orebro برای جذب نیرو برای یک سازمان تروریستی و فرد دیگری را در منطقه استکهلم برای « آموزش به منظور ارتکاب یک اقدام تروریستی » بازداشت کرده است.

رادیو دولتی اس آر اعلام کرد فرد بازداشت شده در اوربرو یک مرد حدود 45 ساله است.

بنابراعلام دستگاه های امنیتی سوئد،‌ تحقیقی که امکان این بازداشت را فراهم کرد نشان داد فعالیت نیرو گیری در اطراف مسجد این شهر و یک مسجد دیگر منطقه در اسکیلستونا Eskilstuna به وقوع پیوسته است. این مسجد همچنین به عنوان مکان تجمع این افراد به کار رفته است.

نیروهای پلیس تصریح کردند:«ما تاکید می کنیم جمعیت های فرهنگی در این اقدام پلیس هدف قرار گرفته است بلکه فعالیت های مجرمانه یک شخص خاص هدف بوده است.»

هیچ خبری در خصوص هویت فرد دوم منتشر نشده است.

رونی یاکوبسون Ronnie Jacobsson قاضی مبارزه با تروریسم در گفتگو با رادیو اس آر گفت این فرد به تبادل اطلاعات در خصوص ساخت مواد منفجره با یک فرد در سوریه مظنون است.

دسامبر ، دستگاه های امنیتی سوئد اعلام کردند 110 تن برای مبارزه در کنار افراطیون به سوریه و عراق رفته اند که حدود 40 تن از آنان همچنان در این دو کشور حضور دارند،‌ به همین تعداد به سوئد بازگشته اند و حدود 30 تن نیز کشته شده اند.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :