بازداشت دو آمريکايي به اتهام تلاش براي پيوستن به داعش
تاریخ : 4 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
دو جوان آمریکایی را به اتهام تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی اردن از واشنگتن، پلیس فدرال آمریکا « اف.بی.آی» روز گذشته دو جوان آمریکایی ساکن ایالت کالیفرنیا را که تلاش داشتند به تروریستهای داعش بپیوندند و کمک مالی به این گروه تروریستی ارائه دهند بازداشت کرد.

درهمین ارتباط وزارت دادگستری آمریکا شب گذشته با صدور بیانیه ای در این زمینه با تایید این خبر اعلام کرد «مهند بدوی » و«نادر الهزیل» که هر دو 24 ساله و ساکن آنهایم در ایالت کالیفرنیا هستند به اتهام توطئه چینی برای کمک مالی به گروه تروریستی داعش و پیوستن به آن شناسایی و بازداشت شده اند. این دو جوان قرار است محاکمه شوند و در صورتیکه اتهامات وارده به آنها اثبات شود هرکدام ممکن است تا 15 سال زندان محکوم شوند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا خاطر نشان شده است این دو جوان آمریکایی از طریق فیسبوک علاقمندی خود را برای سفر به خاورمیانه به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش اعلام کرده بودند.

شایان ذکر است نادر الهزیل در فرودگاه لس آنجلس و درحالیکه قصد داشت سوار هواپیمای مسافربری به مقصد تل آویو از طریق استانبول شود بازداشت شد.

وی تصمیم داشت در میانه راه و زمانیکه هواپیما در استانبول فرود می آید از طریق مرزهای مشترک ترکیه و سوریه خود را به تروریست های داعش برساند.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :