ایستگاه عوارضی دانشگاه تهران برای متقاضیان جذب!
تاریخ : 17 آبان 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
واژگونی یک اتوبوس با 16 کشته و مصدوممسئولان این دانشگاه به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی سامانه‌ ویژه‌ وزارت علوم را قبول ندارند؛ اما این همه ماجرا نیست.

به گزارش «تابناک»، مسئولان دانشگاه تهران که پیشتر با اتفاقاتی مانند افزایش 300 درصدی شهریه دانشجویان شبانه، یا ثبت نمره صفر در کارنامه گزینش دانشجویان دکترا یا دریافت مبلغی گزاف برای ارزیابی صلاحیت برگزیدگان کنکور دکترا، اثبات کرده‌اند که چندان مقید به ضوابط و مقررات اعلام شده توسط وزارت علوم نیستند و به تشخیص و سلیقه مدیران خود عمل می‌کنند، به تازگی اقدامی صورت داده‌اند که ثابت می‌کند، تغییر دولت هم نتوانسته دیدگاه «تافته جدا بافته» بودنشان را تغییر دهد.

ماجرا از این قرار است که متقاضیان جذب هیأت علمی که قصد دارند طرح سربازی خود را در این دانشگاه بگذارند یا به صورت پیمانی در دانشگاه تهران جذب شوند، بعد از آنکه در سامانه جامع جذب هیات علمی که در زیرمجموعه وزارت علوم قرار دارد، ثبت نام می‌کنند، مجبورند به سامانه دیگری که دانشگاه تهران برایشان در نظر گرفته هم مراجعه کرده و بار دیگر این روند را از ابتدا پشت سر گذارند.

با این حساب، این پرسش به وجود می‌آید که علت این دوباره کاری چیست؟

با مراجعه به سامانه اختصاصی جذب دانشگاه تهران و مطالعه توضیحات درج شده، این گونه به نظر می‌رسد که مسئولان این دانشگاه، اطلاعات مندرج در سامانه جامع وزارت علوم را کافی نمی‌دانند و به این دلیل سامانه مجزایی طراحی کرده‌اند که می‌خواهند اطلاعات بیشتری از متقاضیان جذب در این دانشگاه دریافت کنند.


اما ماجرا به اینجا خاتمه نمی‌یابد، زیرا مسئولان دانشگاه تهران، جز این اقدام عجیب و وضع الزاماتی فراتر از آنچه وزارت علوم در نظر گرفته، یک «باید» دیگر را هم مد نظر قرار داده‌اند و زمانی داوطلبان به این موضوع پی می‌برند که فرم های درنظر گرفته شده در سامانه جذب دانشگاه را تکمیل کنند.

در این لحظه است که پی خواهند برد باید 100 هزار تومان به حساب این دانشگاه واریز کنید، وگرنه همه فرایندی که طی کرده اند، کان لم یکن تلقی خواهد شد و به تقاضایشان ترتیب اثر داده نخواهد شد؛ آن هم در شرایطی که همه متقاضیان جذب، در مرحله مراجعه به سامانه جامع جذب وزارت علوم، 30 هزار تومان پرداخته‌اند!

بدین ترتیب، متقاضیان شگفت زده، پی می‌برند که جدای آنکه باید مراحل پیموده در مرحله نام نویسی در سامانه جذب را بار دیگر طی کنند، بلکه لازم است یک بار دیگر، مبلغی بیش از سه برابر مبلغ اولیه ثبت نام واریز کنند؛ اتفاقی که اگر با دخالت وزارت علوم به آن خاتمه داده نشود، بعید نیست به زودی باب شود و همه دانشگاه ها سامانه ای مجزا طراحی کرده و به تشخیص و سلیقه خود از متقاضیان، «عوارض» دریافت کنند!

در پایان گفتنی است، «تابناک» آمادگی دارد توضیحات مسئولان وزارت علوم و دانشگاه تهران را برای روشن شدن ابعاد ماجرا منتشر نماید.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :