ایران از مذاکرات حقوق بشری در قالب دو طرفه استقبال می کند
تاریخ : 28 آبان 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
مرتضی صفاری نطنزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا درباره نقش حقوق بشر در ایران، گفت: اروپا یک شاخصه و تارخچه پیگیری مسائل حقوق بشری در عرصه بین المللی داشته، حال گاهی اوقات از این ابزار به صورت جدی و واقعی استفاده می کند و مواقعی از این ابزار برای متعادل کردن مواضع خود نسبت به کشورهای مختلف استفاده می کند.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر من اظهار نظر و بیانیه کشورهای اروپایی درباره حقوق بشر برای متعادل کردن یا بالانس کردن رویکردشان نسبت به ایران است، زیرا در بیانیه اخیر حمایت مثبتی و جدی را از برجام صورت داده اند و برای اینکه کشورهای متحد خود از جمله آمریکا را نیز راضی نگه دارند، موضوعی مانند نقض حقوق بشر را نیز مطرح کردند.
وی گفت: ایران و اروپا در چند ماه اخیر مباحثی را درباره مسائل مربوط به حقوق بشر آغاز کرده اند، البته این نشست ها تنها برای مذاکره درباره حقوق بشر ایران نیست، بلکه جمهوری اسلامی درباره نقض حقوق بشر رویکرد و مواضعی دارد که قطعا بیان می کند.
صفاری نطنزی ادامه داد: غربی ها در چند سال اخیر تلاش بسیاری را در حوزه هسته ای برای فشار بر ایران صورت دادند، حال با خاتمه یافتن پرونده هسته ای، موضوعات دیگری مانند نقض حقوق بشر مطرح شده، البته این مسئله از سوی مقامات کشورمان پیش بینی شده بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: به طور حتم اقدامات و ادعای کشورهای غربی درباره نقض حقوق بشر در ایران هیچ نتیجه ای ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه ضمن مردود دانستن ادعاهای بیانیه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در موضوع حقوق بشر گفت: ایران آمادگی دارد از طریق گفتگو در جهت نزدیک تَر نمودن نظرات دو طرف تلاش کند.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :